”În România nu există rate diferențiate pentru onshore vs. Offshore. Redevențele au fost introduse în 2002 și nu au fost modificate”, a punctat ea.  De asemenea, dacă vorbim de impozitul de 16% pe profit, mai adpugăm și 60% impozit suplimentar asupra veniturilor suplimentare. Mitriță a mai spus că există un proiect de lege în Parlament care prevede  extinderea pe termen nelimitat și mărirea cotei de la 60% la 80% pentru veniturile peste 85 RON/MWh.
 
La capitolul ”Repere pentru un nou sistem fiscal”, aceasta a vorbit despre un nou sistem fiscal care nu trebuie să aibă un impact negativ asupra investițiilor în curs; despre proiectele viabile care trebuie protejate; despre prevederile fiscale certe, clare și transparente. Cu alte cuvinte, sistemul fiscal trebuie să fie ușor de administrat.
 
Prin comparație, sistemul fiscal specific din Marea Britanie se prezintă așa: 
-30% impozit pe profit aplicabil activităților din exploatarea resurselor naturale ; 
-nu este permisă reducerea profitului din exploatare cu pierderi din alte activități (i.e. conceptul ring fence);
-10% impozit suplimentar: A fost redus de la 20%  de la 1 ianuarie 2016
Aplicabil profiturilor din exploatarea de petrol si gaze
Se aplică deducere de 100% in primul an al investițiilor și o serie de deduceri suplimentare (62.5% – 75%) din valoarea investițiilor
Nu este permisă deducerea costurilor financiare
-0% taxa petrolieră – Pentru veniturile din producțiile începute înainte de 16 martie 1993, A fost redus de la 35%  de la 1 ianuarie 2016 Se impozitează la nivel de zăcământ, nu la nivelul fiecărei entități 
 
Dezbaterea „Energie pentru Viitor” a fost organizată de revista Capital cu sprijinul principalilor jucători din domeniu: Nuclearelectrica, Romgaz, Hidroelectrica, Transelectrica.