Sergiu a ajuns la conducerea business-ului în urmă cu doi ani. De atunci, acesta a venit cu o nouă strategie care a reușit aproape să dubleze cifra de afaceri a companiei, care în 2024, s-a situat la 7 milioane de euro.
Provocări și măsuri concrete
Intrarea lui Sergiu în business-ul Dulcinella a adus schimbări majore. Printre primele provocări cu care acesta s-a confruntat au fost pierderile mari de produse în locații.
„Magazinele se supra-stocau cu marfă care nu se vindea. Noi vindem produse exclusiv fresh în magazinele proprii, care au un termen de valabilitate de doar trei zile. Se arunca în jur de o treime de produse pe zi, iar noi aruncam lunar la gunoi în jur de 150.000- 200.000 de euro. Primul lucru pe care l-am făcut a fost să analizez portofoliul de produse și să văd cum performează fiecare în parte. Aveam la acel moment 150 de produse în portofoliu, iar calculele mi-au arătat că 42 de produse îmi aduc 92% din bani. Astfel, am delistat unele prăjituri. Când am tăiat produsele care nu performau, returul a scăzut de la 35% la 1,2%”, a precizat Sergiu.
La momentul la care actualul CEO s-a implicat în business, cifra de afaceri se situa la 4 milioane de euro. În 2024, Dulcinella a ajuns la o cifră de afaceri de 7 milioane de euro.
Produse unice
În prezent, Dulcinella are un portofoliu de 50-55 de produse, dar acestea variază. Afacerea introduce și produse temporare, precum cele specifice sărbătorilor sau care sunt în trend în lumea dulciurilor.
„90% dintre produsele noastre sunt realizate după rețetă proprie, doar ciocolata Dubai, amandina, savarina și diplomatul sunt făcute după rețete preluate. Poți să faci o rețetă de la zero în 2-4 săptămâni”, spune Sergiu.

Unul dintre cele mai vândute produse în locațiile Dulcinella este prăjitura „Smântânel”. În topul preferințelor se regăsesc și „Cușma lui Guguță”, plăcintele dulci sau sărate, foarte bine se vând cele cu măr și vișină, dar și cornulețele. Pe lângă acestea, mai sunt multe alte produse tradiționale care atrag oamenii. Totuși, Dulcinella oferă ceva și pentru doritorii de modernitate, precum ciocolata Dubai sau New York Rolls cu diferite arome.
Planuri pentru dezvoltarea segmentului B2B
Unul dintre focusurile business-ului, pe lângă dezvoltarea magazinelor proprii și exporturile, este partea de HoReCa și retail, de la care Sergiu Diaconu se așteaptă să reprezinte 40% din cifra de afaceri pe 2025. Iar pentru a construi o infrastructură care să susțină dezvoltarea segmentului B2B, Dulcinella a realizat două investiții importante. Una dintre ele este cumpărarea unui teren de 19.000 m² în Cernica. Inițial, terenul a fost achiziționat cu scopul construcției unei fabrici mari, având în vedere că exportul de produse și colaborarea cu partea de retail.
„Dar, ne-am confruntat cu faptul că relocarea oamenilor de la Târgu Neamț la Cernica va duce la pierderea unor angajați, lucru catastrofal pentru o fabrică. Și am căutat ceva local”, a precizat CEO-ul.
Atunci, Dulcinella a achiziționat o fostă fabrică de textile tot în Târgu Neamț. Aceasta are o suprafață de producție de aproape 5.000 m². Astfel, a decis relocarea fabricii de produse de cofetărie și patiserie din fabrica veche în noul spațiu.
„Anul acesta intenționăm o investiție de 3,5 milioane de euro pentru renovarea și adaptarea fabricii la necesitățile noastre. Astfel, ne păstrăm specialiștii, noua fabrică fiind la doi-trei kilometri de vechea locație. Noi acum producem lunar 70-80 de tone, iar capacitatea noii fabrici va ajunge la 300 de tone pe lună. În schimb, pe lotul de pământul de la Cernica, intenționăm, cel mai probabil în anul ce urmează, să începem edificarea unei proprii baze logistice de vreo 7.000 m²”, care va deveni un hub logistic, pentru depozitarea produselor congelate dezvoltate pentru clienții B2B, a povestit antreprenorul.
Parteneriate cu retail și HoReCa
Cele mai importante inițiative din zona de B2B pentru Dulcinella România sunt în acest moment parteneriatele cu rețelele de retail și supermarketuri, care oferă volum mare și stabilitate, colaborările cu HoReCa, unde produsele premium sunt foarte apreciate în lanțuri de cafenele și restaurante, dar și produsele sub marcă privată (white label), care permit să extinderea și oferirea de soluții personalizate clienților.

Un alt aspect important este și producerea de semifabricate, precum coji de eclere, coji de choux, blaturi de tort si de ruladă pe care Dulcinella le vinde către alți jucători de pe piață.
„Când am decis să intrăm pe piața asta de semifabricate, decizia mea a fost mânată de dorința de a deveni prietenul concurenților noștri. Sunt de cofetării care nu au un laborator în spate. Totuși, au un cofetar și atunci iau de la mine crema, coaja de ecler sau blatul de tort și își asamblează produsele singur. Eu pe el îl ajut să-și dezvolte afacerea și nu îl privesc ca pe un concurent, ci ca pe un partener de piață, pentru că împreună dezvoltăm această piață.
Obiective pe termen lung

Odată cu creșterea capacității de producție, Dulcinella țintește o cifră de afaceri de peste 30 de milioane de euro. Totuși, pe termen lung, strategia este diferită.
„Obiectivul nostru pe termen lung, adică în 5-7 ani, este să ajungem la o capitalizare de 100 de milioane de euro și să ne listăm la bursă”, a precizat CEO-ul.
În plus, afacerea are în plan deschiderea a încă 30 de locații în 2025. De asemenea, planurile pentru 2026 vin la pachet cu dorința de a inaugura încă 50 de locații.
„Vrem să ajungem la 100 de locații la finalul anului viitor. Din noile locații deschise în 2025 și 2026, 80% să fie franciză”, spune CEO-ul.