in invatamant m-am gandit ca e vremea sa imi schimb meseria si sa ma orientez catre una mai bine platita. Turismul mi s-a parut o alegere excelenta“, spune Camelia Gheorghe. Si-a dat seama insa, in scurt timp, ca simpla absolvire a unei facultati nu aduce cu sine si succesul financiar. Ideea de afacere a venit insa de la sine, imediat dupa ce Camelia a nascut. Avea nevoie de o bona si nu stia unde sa o gaseasca. „Mi-au trebuit trei luni de experiente nefericite cu diferite bone pe care le-am angajat pentru a realiza ca este mare nevoie de agentii intermediare“, spune Camelia. Practic, si-a dat seama ca exista o piata sustinuta de nevoia clientilor de a obtine cat mai multe referinte despre bona pe care o angajeaza. In toamna anului trecut, Camelia a infiintat agentia Mami Help, investitia ridicandu-se la circa 10.000 de euro. In principiu, este o afacere care se desfasoara in doua directii diferite. Avea nevoie, in primul rand, de bone care sa isi ofere forta de munca. A inceput cu anunturi la mica publicitate. „Stiam ca se impune un sistem serios care sa certifice cat mai bine calitatea serviciilor oferite de bone. Informatiile cat mai multe despre acestea erau esentiale“, spune Camelia Gheorghe. La interviuri vin multe persoane, insa destul de putine sunt acceptate. Acestea trebuie sa faca analize medicale la o clinica recomandata, sa fie testate psihologic. Din punct de vedere financiar sistemul este destul de simplu. Dupa negocierile dintre bona si client, agentia percepe un comision de 50% din primul salariu al bonei. „Percepem si 75% din salariul oferit de angajator. Ideea este ca timp de trei luni, daca nu este multumit de serviciile bonei, noi trebuie sa ii gasim o alta persoana“, spune Camelia. Menajerele sunt o alta directie in care s-a extins compania. Daca un salariu de bona pleaca de la patru milioane de lei pe luna si ajunge pana la 500 de euro (in cazul bonelor care au cursuri de specialitate, studii superioare si stau tot timpul cu copilul), in cazul menajerelor sumele nu merg chiar atat de departe. Doar 20% din cifra de afaceri de pe ultima luna a provenit de la menajere. Daca inceputul a fost ceva mai timid, dupa participarea la expozitia Baby Expo, incasarile firmei au explodat. „Cifra de afaceri a firmei a ajuns luna trecuta la aproximativ 250 milioane lei“, spune Camelia Gheorghe. Dezvoltarea afacerii este legata insa de deschiderea unor birouri asemanatoare in mai multe orase din Romania. Dupa infiintarea site-ului a primit destul de multe cereri din alte zone ale tarii. Cu investitii relativ mici, Camelia se gandeste sa dezvolte o intreaga retea de agentii de plasare a bonelor si menajerelor.

Business Start

Investitia minima: 10.000 de euro. Pe langa mobilier si computere, cea mai mare parte a acestor bani sunt necesari pentru acoperirea costurilor in primele luni. E vorba de chirie, salarii, utilitati, internet.
Angajati: minimum cinci: un coordonator al intregii activitati, un angajat pentru interviuri cu bone si menajere, un psiholog, un angajat pentru relatia cu clientii si ultimul pentru administrarea site-ului si a bazelor de date.
Promovare: Cel mai bun canal de comunicare pentru ca bonele si menajerele sa apeleze la serviciile unei astfel de companii este mica publicitate. Majoritatea clientilor ajung insa la astfel de agentii prin intermediul Internetului, de aceea investitia intr-un site este obligatorie.

Puncte tari / puncte slabe ale afacerii

+ Investitie mica. Cu doar 10.000 de euro poate fi pornita o afacere, iar costurile de functionare sunt relativ mici.
+ Desi pe piata sunt multe agentii, cererea de astfel de servicii este inca superioara ofertei.
– Exista destul de putina lume obisnuita sa apeleze la serviciile unei astfel de companii. In plus, multi nu au o imagine buna despre astfel de servicii.
– Este destul de greu de controlat calitatea serviciilor oferite de bone si menajere. Daca acestea nu sunt de calitate, acest lucru se va resimti imediat in incasarile firmei.