Folosirea steroizilor anabolici-androgeni este tot mai des întâlnită

Un nou studiu în Psychology of Men & Masculinities a descoperit că expunerea la postările din social media ale corpurilor masculine puternice ideale este asociată cu o imagine corporală negativă și cu o probabilitate mai mare de utilizare a steroizilor anabolici-androgeni.

„Corpul masculin ideal în societatea occidentală este simultan foarte slab și foarte musculos, cu o figură în formă de V și accent pe brațe, umeri și piept mari”, raportează autorul principal al Colegiului de Nursing și Științe ale Sănătății, profesorul asociat Ivanka Prichard.

Datele recente arată că și bărbații resimt impactul negativ al social media asupra imaginii lor corporale și participă la acțiuni periculoase pentru îmbunătățirea acesteia. Studiile anterioare s-au axat în principal pe femei.

„Există o presiune asupra bărbaților și băieților adolescenți nu numai pentru a îndeplini acest ideal de aspect, ci și pentru a fi fizic puternici, deoarece acest lucru este intrinsec legat de masculinitate”.

Revizuirea a inclus cercetări privind utilizarea generală a social media, comportamentele legate de aspectul social media și expunerea la conținutul social media din șase baze de date electronice, scrie MedicalXpress.

Reţelele de socializare pot creşte presiunea de a se conforma unor idealuri fizice nerealiste

Pentru a examina efectele social media asupra imaginii corporale, analiza s-a axat pe eșantioane masculine și a inclus activități de modificare a aspectului fizic, inclusiv exercițiile fizice și utilizarea steroizilor anabolici-androgeni.

Fanii culturismului se autointitulează „natty”, prescurtarea de la „natural”, pentru a atinge obiectivele de fitness fără steroizi.

Efectul extins al social media ar putea crește presiunea de a se conforma unor idealuri fizice nerealiste, în special cele slabe și musculoase, chiar și în interiorul acestor rețele.

Potrivit autorului principal Nepheli Beos de la Colegiul de Educație, Psihologie și Asistență Socială, timpul petrecut pe platformele de socializare precum Facebook și Instagram, comportamentele legate de aspectul online și expunerea la conținutul social media legat de aspect au fost legate de imaginea corporală negativă și / sau gândurile de a utiliza steroizi anabolico-androgenici.

„A fost clar că utilizarea social media legată de aspect este legată de o imagine corporală mai negativă și de șanse mai mari de utilizare a steroizilor anabolico-androgeni la bărbați”.

Deși studiul are limite și sunt necesare mai multe cercetări cu privire la efectele social media asupra bărbaților și băieților adolescenți, autorii spun că are consecințe pentru cercetători, platformele de social media și factorii de decizie politică.

„Trebuie să luăm în considerare implicațiile consumului de media asupra sănătății și percepției de sine a bărbaților, astfel încât să putem dezvolta un mediu mai favorabil în care preocupările legate de imaginea corporală pot fi abordate în mod constructiv”, adaugă Beos.