La Technovation, conferința organizată de Philip Morris International în clădirea The Cube, centrul său de cercetare și dezvoltare de pe malul lacului Neuchâtel, reprezentanții companiei au prezentat cele mai recente tendințe din industrie și au subliniat accentul pe care continuă să îl pună pe tranziția către produse care nu ard tutunul.
Experții oferă alternative pentru o lume fără fum. Aproximativ 30% dintre fumătorii din Japonia au adoptat produsele fără fum
Compania, care vinde tutun încă din 1847, înțelege nevoia unei lumi fără țigări și a decis în urmă cu un deceniu să contribuie la construirea unui viitor fără fum. La baza acestei decizii au stat îngrijorătoarea creștere a ratei fumatului la nivel mondial și pericolul pe care îl reprezintă acest obicei pentru sănătatea umană.
De aceea, printr-o mișcare revoluționară pentru industria care a consacrat-o, PMI a investit cu începere din 2008 peste nouă miliarde USD în cercetarea și dezvoltarea alternativelor fără fum. Deja aproximativ 30 % dintre fumătorii din Japonia au adoptat produsele fără fum, iar alte țări au politici care îi încurajează pe fumători să facă o schimbare, a declarat directorul executiv al Philip Morris International, Jacek Olczak.
Potrivit acestuia, la PMI lucrează aproximativ 80.000 de oameni, iar peste 1.500 dintre aceștia sunt oameni de știință care efectuează cercetări în domeniul produselor fără fum. Datorită muncii lor peste 19 milioane de oameni au ales schimbarea.
Reducerea riscurilor începe cu dorința omenirii de a inova pentru mai bine
Desigur, inovația nu este ușor de acceptat și este privită cu scepticism, așa cum o dovedește istoria umanității. Ideea a fost subliniată și de Tommaso Di Giovanni, VP International Comms & Engagement din cadrul companiei, care a spus că reducerea riscurilor începe cu dorința omenirii de a inova pentru mai bine.
Deși unele dintre produsele inovatoare nu prezintă un risc zero, cu o cercetare adecvată, acestea vor fi abordate și adoptate de public, crede Di Giovanni, care a oferit o privire de ansamblu asupra inovației de-a lungul istoriei omenirii, cu un accent deosebit pe inovațiile din industria tutunului.
Gregoire Verdeaux, Senior Vice President External Affairs al PMI a vorbit despre reglementarea produselor fără fum și a reconfirmat, la rândul lui faptul că inovația este pe primul loc între prioritățile actuale ale companiei. Tot el a subliniat, însă, și nevoia de colaborare cu autoritățile pentru ca eforturile conjugate să nu fie în zadar. Odată ce un guvern intervine, oamenii iau lucrurile foarte în serios, a spus Verdeaux, care a adăugat că uneori guvernele tind să fie mai reactive.
„Marea majoritate a legilor au fost făcute în anii 80 și 90… Inovația este pe primul loc, dar reglementările accelerează lucrurile”, a spus Verdeaux.
El a mai spus că Turcia, Mauritius, Argentina, Brazilia, Regatul Unit, Japonia, Norvegia, Islanda, Noua Zeelandă, Suedia au experimentat produse fără fum din diferite categorii. De asemenea, Verdeaux a atins și problema produselor ilegale care trebuie contracarate.
În anul 1997, ONU a propus reducerea efectului negativ al tutunului prin reducerea riscurilor
În 1997, un punct central de acțiune de pe agenda ONU a fost de a reduce efectul negativ al tutunului în viitor. Philip Morris International (PMI) este singura companie care s-a angajat să facă această tranziție și să investească în știință, cercetare și tehnologie pentru a oferi produse mai puțin dăunătoare pentru fumători. Mesajul companiei este clar: dacă nu fumați, nu începeți; dacă fumați, renunțați; dacă nu renunțați, treceți la alternativele fără fum.
Azi, 82 de piețe sunt acoperite de produsele fără fum PMI, iar 19,7 milioane de adulți din întreaga lume au trecut complet de la țigări, la aceste alternative mai bune decât continuarea fumatului. Până în 2025, compania își propune ca 40 de milioane de adulți fumători, care altfel ar continua să fumeze, să facă tranziția spre produsele lor fără fum și să crească profitul provenit din acest tip de produse la 50% din totalul veniturilor sale.
ONG-urile, guvernele, sistemele de sănătate și consumatorii, cu toții pot face ca schimbarea să se întâmple mai rapid.