Comerţul online din SUA, Marea Britanie, Germania şi China ar urma să se majoreze cu 320 miliarde lire sterline până în anul 2018 când cele patru pieţe ar urma să ajungă la un rulaj de 645 miliarde lire sterline, spune un studiu al OC&C Strategy Consultants, PayPal şi Google preluat de publicaţia britanică Telegraph. În Regatul Unit deja consumatorii cheltuie prin achiziţii pe Internet câte o liră sterlină la fiecare cinci lire sterline din cumpărăturile lor.
Creşterea ar urma să fie alimentată, în principal, de vânzările de telefoane inteligente şi de redirecţionarea unor vânzări de retail ale marilor furnizori de operaţiuni digitale. În Marea Britanie deja 59% din achiziţiile de telefoane inteligente şi tablete se realizează prin comenzi online, înaintea SUA şi Germaniei unde livrările solicitate prin Internet ocupă 45% şi, respectiv 24% din piaţă.
Companiile de profil britanice nu desfac numai pentru publicul intern, o mare parte dintre clienţi fiind din Asia. De exemplu, consumatorii din China petrec de 2,7 ori mai mult timp consultând portalurile retailerilor din Marea Britanie decât englezii înşişi. "Studiul ne-a arătat că retailerii din Regatul Unit sunt unii dintre cei mai populari din lume şi sunt într-o poziţie puternică pentru a câştiga în dimensiune din fructificând mai multe oportunităţi în străinătate", spune Anita Balchandani, unul din autorii studiului OC&C realizat pe baza monitorizării datelor de căutare a motorului google şi a tranzacţiilor intermediate de PayPal. Martijn Bertisen, director de vânzări la subsidiara britanică a Google observă şi o trecere treptată de la comenzile efectuate prin calculatorul de acasă către cele realizate direct de pe telefonul mobil.