Piaţa automobilelor electrice şi hibride a explodat în acest an în Uniunea Europeană, graţie stimulentelor guvernamentale, însă România se situează printre statele cu cea mai mică creştere a vânzărilor de automobile cu emisii zero sau reduse, arată datele publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite DPA, conform Agerpres.

În primele nouă luni ale acestui an, un număr de aproximativ 570.000 de autoturisme electrice şi hibride au fost vândute în UE, ceea ce înseamnă o creştere de 122% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Primele trei pieţe naţionale pentru vânzările de autoturisme electrice şi hibride au fost Germania, Franţa şi Suedia cu vânzări de aproximativ 204.500, 111.000 şi 56.500 de unităţi.

În România, în primele nouă luni ale acestui an au fost vândute 1.398 de autoturisme electrice şi hibride, în creştere cu 39,9% în ritm anual. Singurele ţări din UE unde creşterea pieţei a fost mai mică decât în România sunt Olanda (16,3%), Cipru (22,2%) şi Portugalia (39,5%).

Scăderi pe linie pentru motoarele clasice pe benzină și motorină

În aceeaşi perioadă, vânzările de autoturisme cu motor pe benzină au scăzut cu 38% la nivelul UE până la 3,529 milioane de unităţi, iar cele cu motor diesel au scăzut cu 35% până la 2,03 milioane de unităţi. În România, vânzările de autoturisme cu motor pe benzină au scăzut cu 42,9% până la 47.690 de unităţi iar cele cu motor diesel au scăzut cu 30,4% până la 22.873 de unităţi.

Potrivit datelor ACEA, în trimestrul al treilea aproximativ 75% dintre autoturismele vândute în UE au fost cu motor pe benzină sau diesel, comparativ cu 88,6% în perioada similară a anului trecut. În schimb, aproape o zecime (9,9%) dintre autoturismele vândute în UE în trimestrul al treilea au fost electrice şi hibride, comparativ cu 3% în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Înmatriculările au scăzut în România cu 28% în primele zece luni

Înmatriculările de autovehicule noi au scăzut în România cu aproape 28% în primele zece luni ale anului în curs, comparativ cu intervalul similar din 2019, arată datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), analizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

Potrivit unui comunicat al APIA, transmis marţi AGERPRES, în luna octombrie a acestui an au fost înmatriculate, pe plan naţional, 14.077 de autovehicule noi (autoturisme şi vehicule comerciale, autocare şi speciale), cu 13,9% mai multe decât în perioada similară din 2019. Dintre acestea, 12.523 de unităţi au fost autoturisme noi, a căror creştere, raportat la perioada de referinţă (când au fost înmatriculate 10.649 de unităţi), este de 17,6%.

Cu toate acestea, ca urmare a scăderilor înregistrate în perioada martie – august, pe ansamblul celor zece luni din 2020 se consemnează o scădere generală a pieţei de 27,9%.

În topul pe mărci, în luna octombrie, pe prima poziţie continuă să se afle Dacia – cu 4.047 de unităţi înmatriculate, urmată de Renault – cu 1.088 unităţi, Skoda (913), Volkswagen (869) şi Ford (721).