Din datele furnizate de către Institutul Național de Statistică (INS) reiese faptul că în anul 2021 produsele din tutun au reprezentat circa jumătate (48%) din totalul exporturilor de produse alimentare, băuturi și tutun.
Contribuție pozitivă la balanța comercială a României de peste 1 miliard de euro
Valoarea exporturilor de produse din tutun (țigări și tutun încălzit) a depășit în 2021 cu 50% valoarea exporturilor de semințe de floarea – soarelui (844 de milioane de euro), o diferență cu atât mai semnificativă cu cât țigările sunt produse finite, în timp ce semințele de floarea-soarelui sunt exportate ca materie primă.
Cel mai mare jucător de pe piața locală a tutunului, BAT România, trimite la export aproximativ 60% din volumele produse la Ploiești, unde se află a doua cea mai mare fabrică din Europa a grupului.
Valoarea totală a importurilor de tutun brut și prelucrat a fost de circa 341 de milioane euro, ceea ce înseamnă că tutunul a avut o contribuție pozitivă la balanța comercială a României de peste 1 miliard de euro.
„În prezent, aproximativ 60% din produsele fabricate în fabrica noastră de la Ploiești pleacă către export. BAT își menține angajamentul de a fi un partener strategic în dezvoltarea și susținerea economiei românești și ne dorim să continuăm pe acest drum prin aportul pe care îl avem la menținerea echilibrului balanței comerciale, prin contribuțiile importante din taxe și impozite la bugetul de stat, cât și prin investițiile susținute în dezvoltarea afacerii noastre în România”, a declarat Fred Monteiro, Director al Ariei Europa centrală și de sud în cadrul BAT.
Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut cu 5,6% în primele 2 luni ale anului
De asemenea, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut în primele două luni faţă de aceeaşi perioadă din 2021 atât ca serie brută cu 5,6%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 9,1%, mai arată datele INS.
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, serie brută, în perioada 1 ianuarie – 28 februarie 2022, comparativ aceeaşi perioadă din 2021 a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 5,6%, datorită avansului din comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+14,3%), vânzărilor de produse nealimentare (+6%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,7%).
Pe serie ajustată, avansul cu 9,1% a fost generat de creşterile înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+12,7%), vânzările de produse nealimentare (+6,4%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,1%).