Organizatorii SAB&A, eveniment care făcea valuri în fiecare toamna a anilor 1993 – 2001, reiau seria expozițiilor auto cu un număr redus de mărci și costuri de criză.
Pe 5 octombrie va debuta la Romareo Băneasa din București Salonul Auto București & Accesorii 2011, pe scurt, SAB&A 2011. Conform organizatorului, firma Premium Expo, printre avantajele participarii la SAB&A pot fi enumerate „modalitatea directă de interacțiune cu publicul larg, care mai bine de patru ani așteaptă un eveniment auto de «mari dimensiuni» în București (cel mai important oraș din România în privința numărului posesorilor de automobile raportat la numărul de locuitori); promovarea evenimentului printr-o «amplă campanie» de mediatizare la nivel național atât prin televiziune, radio, outdoor, presă scrisă, cât și în mediul on-line; suprafața generoasă de expunere de peste 12.000 mp în cadrul pavilioanelor V, VI, VII de la Romaero și 6.000 mp suprafață exterioară, o arie dedicată drive-testelor și demonstrațiilor auto, precum și spații de parcare pentru vizitatori (800 locuri) și expozanți (300 locuri); costurile de participare reduse în raport cu sumele investite în publicitatea clasică; asigurarea unui număr mare de vizitatori, implicit. posibili clienți”.
Luate pe rând, atuurile SAB&A par a fi, mai mult sau mai puțin, demne de luat în seamă. „Evenimentul de mari dimensiuni” înseamnă de fapt prezența la Romaero a ceva mai mult de 15 mărci auto, printre care Hyundai, Mitsubishi, Land Rover, Jaguar, Mercedes-Benz, Ford, Mazda, Suzuki, Chevrolet și Lotus, toate reprezentate la nivel de dealer și nu de importator.
Dacă acest amănunt poate fi mai puțin important, cert este că, spre deosebire de evenimentele asemănătoare din perioada 1993 – 2001, vor lipsi premierele naționale. Cu câteva excepții, precum Mercedes-Benz Clasa B, Hyundai i40 sau Range Rover Evoque. Prin urmare, cam tot ce va purta titulatura de exponat la SAB&A poate fi deja văzut, fără înghesuială și bilet, la showroom-urile mărcilor din toată țara.
În privința „amplei” campanii de mediatizare, mulți dintre cei care sunt prezenți cu standuri al Romaero se plâng deja că aceasta a fost făcută târziu, iar termenul amplu este un nonsens în acest context.
Nu doar mașini
Un element care poate fi considerat atu este, pe de altă parte, prezența furnizorilor de componente și servicii auto la SAB&A. De exemplu, având în vedere recent declașata goană după anvelope de iarnă, este bine de știut că la Romaero vor fi prezenți și comercianți de astfel de produse, doar că mulți nu iau în calcul și comercializarea acestora ci doar prezentarea anvelopelor și sfătuirea clienților: Reprezentanții Dinamic 92, unul dintre cei mai importanți distribuitori de anvelope din țară, au explicat că motivele participării la SAB&A sunt legate de dorința de a fi cât mai aproape de clienți.
„Am participat și în 2007 la SIAB. Este un eveniment reprezentativ pentru piața auto din România. Considerăm că această participare este oportună pentru a fi aproape de clienții noștri, pentru a comunica noi informații și produse”, consideră Viorel Tofan, directorul general al companiei. De asemenea, dorința multor dealeri de autovehicule de a fi prezenți la eveniment se leagă direct de apropiata încheiere a programului „Rabla”.
„Ce altă posibiliate de a ne promova produsele aveam în acest moment critic pentru piață? Avantajul enorm pentru clienți este că pot găsi la un loc mai multe mărci și modele între care pot să opteze”, este de părere un alt expozant care a dorit să-și păstreze anonimatul.
Cert este că, SAB&A 2011 readuce în atenția publicului un eveniment care, până la declanșarea crizei de pe piața auto, reprezenta un punct important în agenda iubitorilor de mașini. Din nefericire, prezența redusă a mărcilor existente pe piața autohtonă este un impediment major, iar faptul că mulți expozanți consideră evenimentul un mod de a vinde ceva mai mult, riscă să transforme Salonul Auto într-un târg.
Unde mai pui că organizatorii au inclus în prețul biletului de acces pentru public (20 de lei), într-un pur stil românesc, și un „voucher fast food în valoare de 5 lei”. Dacă doriți să ajungeți cu mașina la SAB&A, și să o lăsați în parcarea amenajată, va trebui să mai scoateți din buzunar încă 10 lei.
Expoziția, care se desfășoară între 5 și 9 octombrie, va fi deschisă publicului între orele 10 și 20 în zilele de miercuri, joi, vineri și sâmbătă și între 10 și 18, duminică.
Scurt istoric
Pentru a avea un termen, sau mai multe de comparație între ceea ce se întâmplă în această săptămână la Romaero și ce însemna o expoziție auto în Bucureștiul ante-criză, iată câteva date:
În 1993 avea loc prima ediție a Salonului Auto Bucuresti. De atunci, în fiecare toamnă, Romaero Băneasa a găzduit această expoziție cu profil auto care a căpătat de-a lungul timpului o importanță din ce în ce mai mare. Astfel, în 1997 salonul a primit statut internațional, devenind un punct de referință în lumea automobilului. În 1999, a șaptea ediție a SAB găzduia 202 firme expozante și 548 de mărci de vehicule și accesorii. Anul 2000 aduce prima ediție specializată de autovehicule comerciale. După tiparul expoziției de la Frankfurt, românii doresc să organizeze succesiv expoziții auto generale și saloane specialiozate pe vehicule de transport. În 2001 are loc ultima ediție a SAB&A. Suprafața expozițională ajunsese la 45.000 mp.
2003 este primul an în care expoziția de la București poartă titulatura de SIAB (Salonul Internațional Auto București). Organizatorul acestui nou eveniment este AMC-APIA Expo. Sunt prezentate nu mai puțin de 50 de premiere naționale planurile organizatorilor implică un astfel de eveniment la fiecare doi ani. În 2007 are loc ultima ediție a SIAB, iar expoziția care trebuia să aibă loc în 2009 este anulată „din cauza dificultăților”.