Comandat de Regele Ferdinand în anii '20, Trenul Regal a fost construit la Uzinele Ernesto Breda din Italia. A intrat în serviciul Casei Regale a României în 1928.
Din garniturile original astăzi mai sunt conservate doar cinci vagoane, între care cele mai importante sunt Dormitorul Regal, Vagonul Salon și Dormitorul Demnitarilor, toate fiind martore de peste opt decenii la scrierea istoriei României. Un al șaselea vagon al garniturii originale, Vagonul Auto, există și astăzi în proprietatea CFR și se are în vedere restaurarea lui pentru repunerea în circulație.
Folosit ca Tren Prezidențial până în 1977, Trenul Regal a fost restaurat în 2003 la Atelierele Grivița, elementele originale fiind conservate în proporție de peste 80%. Impresionează astfel corpurile de iluminat fabricate la manufacturile din Murano, furnirurile originale din mahon, santal, nuc și trandafir și mobilierul tapițat cu piele de Cordoba, toate originale.
O atracție deosebităla evenimentul din Gara de Nord din acest an o constituie locomotiva cu abur 230.516, fabricată în 1936 la Uzinele Reșița și având la bază proiectul german al seriei P8. Prezența locomotivei la acest eveniment este rezultatul colaborării dintre Societatea Feroviară de Tursim și Asociația Construim Romania, ai cărei voluntari au asigurat pregătirea ei pentru expunere, cu sprijinul donațiilor din partea Atelierului Micul Modelist.
Deși astăzi locomotiva nu mai este funcțională, ea face parte dintre ultimile 10 locomotive cu abur din România pentru ecartament normal care încă mai pot fi repuse în funcțiune. Însă costurile pentru reparațiile, reviziile și autorizările necesare sunt estimate la circa 300 de mii de euro.
În perioada imediat următoare Asociația Construim România în parteneriat cu Societatea Feroviară de Turism pregătesc lansarea unei campanii de strângere de fonduri pentru repunerea în circulație a acestei locomotive cu abur.