Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a încheiat în mai o convenţie prin care constructorii, un consorţiu format din firme româneşti, renunţă la suplimentările de costuri care ajungeau până la 47 la sută din valoarea contractului, după ce ministrul Anca Boagiu anunţase că va rezilia contractul.

Deşi pentru acest an nu au fost alocate sume semnificative pentru acest proiect, promisiunea fiind că acestea vor veni odată cu rectificarea bugetară, rectificarea încă nu a fost făcută.

”Personal nu sunt satisfăcută de ritmul lucrărilor şi de aceea noi vom intensifica prezenţa pe aceste tronsoane. Suntem pe un tronson care are termen de execuţie asumat data de 15 decembrie, motiv pentru care toţi cei trei constructori care lucrează la acest tronson ar trebui să îşi mărească ritmul de execuţie. Nu vom face plăţi dacă nu lucrează”, a spus ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, cu ocazia unei vizite pe şantier efectuată la începutul lunii august.

Deocamdată, Compania Naţională de Drumuri nu a finalizat exproprierile pe toate sectoarele, iar drumurile de acces nu permit un trafic ridicat.

De asemenea, sătenii din zonă se plâng de faptul că maşinile de mare tonaj le strică şi casele şi culturile, deseori poliţia intervenind pentru a aplana conflictele maşinile constructorilor fiind atacate cu pietre.

Tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti, cu o lungime de 42,5 km, este realizat de Asocierea SC Spedition UMB SRL, SC PA&CO International SRL, SC Euroconstruct Trading 98 SRL şi SC Com-Axa SRL.

Potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, valoarea estimată a proiectului este de 238 milioane euro. Tronsonul va avea 11 poduri, 17 pasaje, 48 podeţe şi două noduri rutiere.

Moara Vlăsiei-Poieşti este unul dintre cele patru tronsoane care vor face parte din Autostrada Bucureşti-Braşov, care va avea o lungime de 173 de kilometri.
SURSA: Agerpres