Aderarea la Uniunea Europeană a adus o oarecare bulversare pe piaţa auto românească. Reducerea taxelor vamale va avantaja vânzările importatorilor de modele produse în afara spaţiului comunitar. Pe lângă taxa de primă înmatriculare, surprinzător, chiar şi simpla reducere a taxelor vamale de la 30% la 10% pentru autovehiculele produse în afara spaţiului UE i-a găsit pe mulţi importatori cu temele nefăcute. Aceştia fie nu au încă pregătite strategiile comerciale &ndas
Aderarea la Uniunea Europeană a adus o oarecare bulversare pe piaţa auto românească. Reducerea taxelor vamale va avantaja vânzările importatorilor de modele produse în afara spaţiului comunitar.
Pe lângă taxa de primă înmatriculare, surprinzător, chiar şi simpla reducere a taxelor vamale de la 30% la 10% pentru autovehiculele produse în afara spaţiului UE i-a găsit pe mulţi importatori cu temele nefăcute.
Aceştia fie nu au încă pregătite strategiile comerciale – cu alte cuvinte, nu s-au decis dacă vor trasfera sau nu o parte sau tot avantajul rezultat din reducerea taxelor în avantajul clientului – fie aşteaptă clarificări cu privire la unele norme de aplicare a taxelor pentru diferite categorii de vehicule şi subansamble.
În mare, s-ar putea spune că cei care îşi doresc o maşină produsă în Coreea, America de Nord sau Sud, Japonia sau, de ce nu, China, vor beneficia de o reducere cu 20% a preţurilor acestora. De aici, analiştii pieţei auto se aşteaptă la o creştere puternică a vânzărilor la astfel de modele de autoturisme.
În detaliu însă, lucrurile sunt diferenţiate, în funcţie de importator. „Toate modelele Chevrolet comercializate în România (Spark, Aveo, Lacetti, Epica şi Captiva) sunt produse în afara UE, mai exact în Coreea. De altfel, începând din acest an, alte două modele Opel vor fi produse în afara spaţiului comunitar: Opel Antara în Coreea şi Opel GT în SUA“, spune Cristian Oltean, director de marketing la General Motors România.
„Comparativ cu preţurile din 2006, reducerea taxelor vamele estimăm că va conduce la o scădere medie a preţurilor cu TVA de aproximativ 17%“.
Pentru o marcă practic inexistentă pe piaţa româneasca în urmă cu trei ani, rezultatele de vânzări Chevrolet au depăşit aşteptările importatorului, ajungând la 14.583 de unităţi.
„Anul acesta, dorim să vindem 9.000 de autoturisme Chevrolet, cu 18% mai mult comparativ cu anul precedent. Suntem siguri că scăderea taxelor vamale pentru modelele Chevrolet va influenţa pozitiv vânzările“, apreciză Oltean impactul reducerii taxelor vamale asupra GM România, un importator a cărui majoritate a modelelor vor beneficia de pe urma acestei măsuri. „Fiind o marcă ce atrage în principal clienţi din segmentul value, preţul cu taxe incluse va juca un rol foarte important. De anul acesta, ne vom putea adresa şi acestui segment de clienţi, datorită preţurilor cu TVA mult mai competitive. Până acum, Chevrolet a fost comercializat 100% prin leasing“, adaugă acesta.
Maşini chinezeşti mai ieftine cu 3.000 de euro
La rândul lor, cei de la RoChin Motors, importatorul modelului chinezesc Hover, anticipează o creştere substanţială a afacerii. „Din iunie anul trecut, de când am intrat pe piaţa din România, au fost vândute 80 de astfel de modele. Pentru anul acesta, estimăm că vom vinde 200 de Hover cu motor pe benzină şi alte 600 de exemplare diesel“. Dacă până la finele anului trecut preţul de bază cu toate taxele pentru Hover era 19.000 euro, acesta va ajunge la 16.000 euro, cu TVA. De asemenea, intenţionăm să importăm alte patru noi modele: un pick-up şi trei autoturisme“, spune Spiros Iosifidis, directorul general al importatorului.
Potrivit oficialilor Porshe România, şi pentru Volkswagen Jetta, produs în Mexic, model care a înlocuit generaţia de succes Bora, reducerile de preţ vor putea ajunge până la 4.000 de euro în urma scăderii taxelor vamale, pentru că producătorul a decis să suporte taxa de 10%. De acelaşi tratament va beneficia şi VW Beetle şi, probabil, viitorul Golf Variant, care va fi produs tot în Mexic.
Renault Nissan România comercializează pe piaţa autohtonă modelele Nissan X-Trail şi Murano, care ar beneficia şi ele de o reducere de preţuri, având în vedere că sunt produse în Japonia. Importatorul nu a definitivat însă strategia de comercializare a acestora. Nici Ţiriac Auto nu a definitivat încă politicile de comercializare a modelelor Hyundai, Mazda, Chrysler, Jeep sau Dodge, produse în afara Europei.
Segmente noi de clienţi
«Fiind o marcă ce atrage în principal clienţi din segmentul value, preţul cu taxe incluse va juca un rol foarte important. De anul acesta, ne vom putea adresa şi acestui segment de clienţi. Până acum, Chevrolet a fost comercializat 100% prin leasing.»
Cristian Oltean, director marketing GM România