Aproape că nu a trecut săptămână, în 2013, în care marile reţele de retail alimentar să nu anunţe deschiderea unui nou magazin. Kaufland, de exemplu, va încheia anul cu două magazine noi în Bucureşti, în cartierele Militari şi Pantelimon.
Lanţul german de tip discount Kaufland, cel mai mare retailer de pe piaţa locală, cu un rulaj de circa 1,5 miliarde de euro în 2012, a deschis un nou hipermarket în Bucureşti, pe strada Valea Cascadelor 3-5 (cartierul Militari). Acesta este al cincilea magazin din Capitală al nemţilor, după cele din șoseaua Colentina, bulevardul Barbu Văcărescu, strada Sebastian și strada Răcari.
Până la sfârşitul anului retailerul mai deschide un magazin și în cartierul Pantelimon, pe un teren din platforma industrială Electroaparataj. Nemţii vor ajunge astfel la un total de şase unităţi în Bucureşti şi 89 la nivel naţional. Magazinele retailerul au în rafturi până la 20.000 de produse, pe o suprafaţă de vânzare cuprinsă între 3.000 și 5.000 mp.
Kaufland, parte a grupului german Lidl Schwartz, a deschis primul magazin din România, în 2005. În termeni de vânzări, lanţul german de tip discount a trecut, oficial, în 2011, pe primul loc în topul retailerilor din România, detronând Metro Cash& Carry, care a fost lider din 1996 încoace, anul lansării comerţului modern în România.
Grupul Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.110 de magazine în șapte țări (Germania, Cehia, Slovacia, Polonia, Croația, Bulgaria și România).
Principalii competitori ai Kaufland – care are însă politică de tip discount – sunt Carrefour, Auchan, Real și Cora.