Aproape că nu a trecut săptămână, în 2012, în care marile reţele de retail alimentar să nu anunţe deschiderea unui nou magazin. Kaufland, de exemplu, a deschis trei magazine, anul acesta, şi a ajuns la o reţea de 74 de unităţi.
Lanţul german de tip discount Kaufland a deschis un nou hipermarket în Bistriţa. Aceasta este cea de-a treia deschidere Kaufland din acest an, după Sfântu Gheorghe (19 ianuarie) și Medgidia (26 ianuarie). Magazinele retailerul au în rafturi circa 15.000 de produse, pe o suprafaţă de vânzare cuprinsă între 3.000 și 5.000 mp.
Anul trecut, Kaufland a deschis 12 magazine, în uram unor investiţii de peste 80 mil. euro. Cu afaceri de 1,11 mld. euro în 2010, Kaufland, parte a grupului german Lidl Schwartz, este al doilea jucător din comerţul românesc, după Metro Cash&Carry.
Principalii competitori ai Kaufland – care are însă politică de tip discount – sunt Carrefour, Real, Cora şi Auchan.