Până la începutul sec.XXI Statele Unite începuseră deja producția de F-22 Raptor, cel mai bun avion de luptă de superioritate aeriană din lume. Și care se mândrește cu o combinație încă de neegalat de viteză ridicată durabilă, manevrabilitate și caracteristici stealth slab observabile, arată NationalInterest.
Mai mult, Pentagonul avea în planuri un succesor multi-rol mai accesibil pentru producția la scară mai largă, F-35 Lightning II. Cu toate acestea,forțele aeriene nu aveau pe țeavă noi bombardiere, după ce proiectul bombardierului B-2 a fost întrerupt, după construirea a doar 20 de exemplare.
Așa s-a născut ideea: ce se va întâmpla dacă Raptor ar putea fi transformat într-un bombardier. La urma urmei, caracteristicile stealth extraordinare ale F-22, superioare chiar și celor ale modelului B-2, ar putea fi utile pentru penetrarea spațiului aerian protejat de rachete de apărare aeriană și de luptători inamici, iar viteza sa supersonică s-ar dovedi, de asemenea, un avantaj.
Cu toate acestea, transformarea Raptor într-un bombardier a însemnat ajustarea a doi parametri-cheie: sarcina utilă și intervalul. Dar capacitatea modestă de atac la sol a Raptor îi permite să transporte intern doar patru bombe cu diametru mic de 250 de kg, ghidate de GPS. Încă patru pot fi purtate pe aripi în detrimentul stealth-ului.
Prin umrare, aeronava rezultată ar fi reînviat conceptul de bombardier regional de mare viteză, care a dispărut de la retragerea supersonicului F-111, conceput pentru a se sustrage detectării.
În 2003, secretarul forțelor aeriene James Roche a propus achiziționarea de 150 de avioane FB-22 pentru a servi drept bombardiere stealth „intermediare”, până când un nou design mai mare va înceăe să să se dezvolte în 2037.
Dar dublarea unui bombardier Raptor ar fi însemnat apariția unor probleme pe termen lung: prima este sistemul de date care datează din anii 90 și legătura de date, care nu sunt foarte compatibile cu sistemele de luptă în rețea mult superioare. A doua ar fi costurile de întreținere ale Radar Absorbent Material ale avioanelor Raptor, care au fost înlocuite pe F-35 de panouri modulare mult mai eficiente din punct de vedere al costurilor.