Industria auto, o componentă cheie a exporturilor Spaniei, a beneficiat de noile reglementări de pe piaţa muncii care au atras investiţiile străine, de programul de subvenţii adoptat de Guvern pentru a stimularea vânzarea de vehicule noi şi de creşterea cererii pe pieţele din SUA, Turcia şi Africa de Nord.
Totuşi, deşi producţia de maşini şi turismul sunt principalele motoare ale redresării Spaniei din recesiunea cu care s-a confruntat în ultimii cinci ani, impactul industriei auto asupra creării de locuri de muncă rămâne limitat.
Anfac estimează că aproximativ 87% din maşinile produse în Spania sunt vândute peste hotare, rezultând un excedent în comerţul auto de 15 miliarde de euro în primele 11 luni din 2013.
Spania are 17 fabrici auto care produc 39 de modele diferite, pentru companii ca Opel, divizia a General Motors, PSA Peugeot Citroen, Renault, Ford, Nissan şi Seat, o divizie a Volkswagen.AGERPRES