Saxonia Inferioară, Saxonia, Hesse și Berlin (patru regiuni din Germania) vor să colaboreze pentru a se asigura că Volkswagen nu închide vreo fabrică.
Germania este gata să salveze fabricile Volkswagen
Saxonia Inferioară, Saxonia, Hesse și Berlin (patru landuri din Germania) vor să colaboreze pentru a se asigura că Volkswagen nu închide vreo fabrică, se arată într-o poziție comună a miniștrilor Economiei din cele patru landuri germane. Principalul lor obiectiv este prezervarea completă a tuturor fabricilor Volkswagen.
„Aceasta înseamnă că locațiile individuale nu joacă una împotriva celeilalte. Departamentele economice ale statelor federale vor acționa solidar și în strânsă coordonare între ele”, se arată în documentul din 10 octombrie 2024.
În acest document sunt respinse reducerile de costuri pe seama angajaților. Un contract renegociat, pe termen lung, pentru siguranța locurilor de muncă ar trebui să asigure protejarea slujbelor și păstrarea expertizei.
Tot mai multe tensiuni la Volkswagen
Tensiunile cresc la Volkswagen din cauza spectrului închiderii unor fabrici. De altfel, negocierile sale cu IG Metall sunt tensionate.
IG Metall trebuie să negocieze, acum, noi acorduri colective de muncă pentru cei 130.000 de angajați din Germania ai VW, după ce, luna trecută, a renunțat la acordul îndelungat care stipula păstrarea forței de muncă la șase din fabricile sale din Germania de Vest.
Săptămâna trecută, agenția de evaluare financiară Moody’s a înrăutățit perspectiva atribuită ratingului Volkswagen AG de la stabilă la negativă, ceea ce înseamnă că o nouă retrogradare este posibilă. Decizia sa vine ca urmare a deteriorării performanței sale și a dificultăților așteptate în vederea redresării situației.
Moody’s estimează că Volkswagen va avea o performanță operativă slabă în 2025 din cauza vânzărilor scăzute la nivel mondial, în special din cauza cererii reduse din China și a încetinirii economice din Europa de Vest. Presiunea asupra prețurilor, posibilele amenzi în Uniunea Europeană pentru emisiile de CO2 și costurile suplimentare pentru restructurarea companiei contribuie la această situație.
„Ne așteptăm ca performanța operațională a VW să fie slabă în 2025, în urma volumului scăzut al vânzărilor pe plan mondial, inclusiv pe fondul cererii reduse din China și al încetinirii din Europa Occidentală, a sporirii presiunilor asupra prețurilor, a potențialelor amenzi în UE pentru emisiile de CO2, precum și în urma costurilor suplimentare cu restructurarea”, apreciază agenția de evaluare financiară Moody’s.
Vinerea trecută, grupul german a raportat un declin de 7% al livrărilor globale în trimestrul trei din 2024, pe fondul cererii slabe din China și al costurilor ridicate de producție pe piața internă.