Producătorul auto german Volkswagen a fost nevoit să reducă puternic capacitatea de producție în Germania. Drept urmare, schimburile de noapte au fost eliminate din toate fabricile. Șeful VW spune că ele sunt foarte scumpe.
Volkswagen continuă cu reducerile de costuri
Conducerea Volkswagen Group a dezvăluit planuri pentru implementarea unor reduceri suplimentare de costuri. Acest lucru se întâmplă din cauza scăderii profitului operațional.
Măsurile luate de Volkswagen Group au ca scop îmbunătățirea rentabilității producătorului german.
Conform anunțului făcut de Oliver Blume, CEO, și Arno Antlitz, CFO al Volkswagen Group, producătorul auto va renunța la schimburile de noapte în uzinele sale din Germania.
La aproape doi ani după ce a preluat conducerea grupului, Blume persistă în abordarea restructurării costurilor. Acest aspect limitează capacitatea companiei de a obține rezultate operaționale mai bune.
Într-o conferință de presă ulterioară prezentării rezultatelor, care au indicat o scădere a profitului operațional, în ciuda unor vânzări relativ stabile și a unei creșteri a veniturilor, Blume a subliniat că problema principală este reprezentată de costuri. El a explicat că această situație se aplică în special mărcii de bază Volkswagen, dar și altor mărci din portofoliul companiei.
„Este vorba de costuri, costuri, costuri. Mai ales cu marca de bază Volkswagen, dar și la celelalte mărci ale noastre”, a spus Blume într-o conferință de presă.
Volkswagen a avut venituri din vânzări de 158,8 miliarde euro
În primul semestru al anului, grupul auto german a înregistrat venituri de 158,8 miliarde de euro din vânzările de autovehicule. Este o creștere de 1,6% față de aceeași perioadă din 2023. Atunci, veniturile erau de 156,3 miliarde de euro.
Deși volumul vânzărilor a scăzut ușor cu 2,4%, totalizând 4,34 milioane de unități în cele șase luni, livrările către clienți au înregistrat o scădere de 0,6%.
În contrast, profitul operațional a scăzut cu 11,4%, ajungând la 10,1 miliarde de euro. Este o diminuare de 1,2 miliarde de euro față de valoarea înregistrată în 2023.
Astfel, marja operațională a scăzut la 6,3%. Conducerea companiei a explicat acest rezultat prin influența „factorilor non-operaționali”.
„O marjă de 6,3% după șase luni este sub ambițiile și potențialul nostru”, a spus CFO-ul Arno Antlitz, la prezentarea cifrelor.
„Trebuie să depunem eforturi semnificative în ceea ce privește costurile în a doua jumătate și ulterior pentru a ne atinge obiectivele”, a mai spus directorul financiar al grupului, care are și poziția de COO, având în vedere că Oliver Blume conduce și Porsche în același timp cu VW Group.
Programul de restructurare este la jumătate
Directorul VW a informat jurnaliștii și investitorii că programul de restructurare a ajuns la mijlocul implementării.
„Ne aflăm în mijlocul implementării programelor noastre de performanță pentru toate mărcile. Am făcut, de asemenea, ajustări de capacitate. Din punct de vedere organizațional și tehnic, am redus capacitatea tehnică în locații precum Ingolstadt, Emden și Zwickau cu 25%. În special în Germania, acest lucru ne pune într-o poziție mai bună”.
El a explicat că au fost adoptate măsuri pentru reducerea capacităților în Germania cu 25%. De asemenea, a menționat că se iau în calcul și efectele demografice, oferind ca exemplu trecerea de la trei la două schimburi, ceea ce ar contribui la o mai bună eficiență.
Directorul financiar Antlitz a adăugat că au fost eliminate schimburile de noapte din Germania, deoarece acestea se dovedeau a fi foarte costisitoare pentru companie.