Facebook Inc., care se pregăteşte pentru ceea ce ar putea fi cea mai mare ofertă publică iniţială (IPO) din Silicon Valley, a ales Nasdaq ca bursă pe care să se listeze, înaintea Ney York Stock Exchange (NYSE), a declarat joi pentru Reuters o sursă apropiată discuţiilor.
Aceasta reprezintă o victorie de răsunet pentru Nasdaq, o bursă care încorpotează giganţii din domeniul tehnologiei.
Una din cele mai râvnite acţiuni din ultimii ani, pentru Facebook alegerea Nasdaq se traduce printr-o sumă relativ mică privind taxele de listare din de tranzacţionare din primul an. Însă listarea conferă laude importante pentru Nasdaq OMX Group, care deja este gazdă pentru Apple Inc şi Google Inc.
Un purtător de cuvânt al Facebook a refuzat să comenteze. Nasdaq OMX şi NYSE au refuzat de asemenea să facă vreun comentariu.
Cea mai mare reţea de socializare din lume, cu peste 800 milioane de utilizatori, plănuieşte să strângă 5 miliarde de dolari sau mai mult în cadrul unei oferte publice iniţiale aşteptate să se desfăşoare în luna mai.
Debutul iminent al Facebook a incitat investitorii şi frenezia media, care reaminteşte de zilele nebune din perioada primului boom dotcom. Reţeaua socială care a început într-un dormitor din campusul Harvard l-a propulsat pe Mark Zuckerberg în liga de top din Silicon Valley în ultimii opt ani.
Decizia de listare reprezintă o lovitură dată NYSE Euronext, care a dus o luptă agresivă în ultimii ani pentru companiile de referinţă din industria tehnologiei.
Comisioanele de listare se înscriu între 38.000 dolari şi 500.000 dolari pe an pe Ney York Stock Exchange, în vreme ce pentru bursa Nasdaq acestea sunt între 35.000 dolari şi 99.500 dolari pe an.
În 2011, NYSE Euronext a găzduit 44% din ofertele publice iniţiale din domeniul tehnologiei din SUA, aducănd 19 noi companii pe piaţă şi situându-se pe primul loc la nivel global în ceea ce priveşte sumele strânse din IPO-uri.