Dintr-un sondaj realizat pe 802 tineri, cu vârste cuprinse între 12 și 17 ani, despre obiceiurile lor online, rezultă că Facebook a devenit o „povară socială“. „Chiar dacă Faceebook încă este profund integrat în viața de zi cu zi a tinerilor, este văzut uneori ca o utilitate și ca o obligație mai degrabă decât o platformă nouă captivantă pe care tinerii o pot considera ca fiind a lor“.
În timp ce 94% dintre tinerii intervievați își păstrează conturile de Facebook, tot mai mulți continuă să migreze către Twitter și Instagram care le oferă posibilitatea să se exprime liber. Potrivit sondajului, 11% dintre tineri au conturi pe Instagram, 5% folosesc Tumblr și 7% au conturi pe Myspace.
Facebok încurajează „dramele“ sociale și împinge la distribuirea unor posturi care relatează despre evenimente neserioase din viețile personale ale utilizatorilor. Chiar dacă tinerii sunt acuzați de asemenea comportament, se pare că ei au o viziune fundamental diferită asupra rețelelor sociale decât generația mai în vârstă, care a constituit principalul motor de dezvoltare a Facebook în ultima perioadă.
Potrivit Pew, „tinerii distribuie o varietate de informații despre ei pe site-urile sociale; într-adevăr, aceste site-uri sunt construite în așa fel încât să încurajeze distribuirea de informații și extinderea rețelelor. Totuși, puțini tineri îmbrățișează ideea unei abordări în totalitate publice pe rețelele sociale. În schimb, ei urmează o serie de pași în restricționarea accesului la propriul profil“.
Un comentariu venit din partea unui membru care a participat în cercetarea Pew vorbește despre utilizarea unor diferențiatori: „Am Facebook, Tumblr și Twitter. Nu folosesc Facebook și Twitter prea mult. Prefer Tumblr pentru căutarea unor povești interesante. Îmi place Tumblr pentru că nu trebuie să prezint o imagine falsă sau specifică despre mine și nu trebuie să interacționez cu oameni cu care nu vreau neapărat să vorbesc“.
Această mărturie este mai mult decât plăcută pentru CEO-ul Yahoo, Marissa Mayer, care a plătit 1,1 mld. dolari pe achiziția Tumblr. Fondatorul David Karp spune că el nu consideră Tumblr ca fiind un serviciu de rețele sociale. Karp a declarat pentru The New York Times că Tumblr este mai mult o „tehnologie creativă“ precum Adobe, Dell sau Apple. „Este o obsesie pentru rețele sociale în acest moment. Dar majoritatea mijloacelor de informare de care ne bucurăm astăzi sunt create de o armată de creatori independenți“, spune acesta, adăugând faptul că cei 300 de milioane de oameni care îi vizitează site-ul în fiecare lună vin „nu pentru că își găsesc aici prietenii. Ci pentru că găsesc aici conținutul pe care vor să îl consume și să îl producă“.
SURSA: Brand Channel