Ultimele date publicate de Facebook au arătat că numărul total de utilizatori ai reţelei de socializare a depăşit nivelul de 500 de milioane de persoane. Cotidianul francez Les Echos a demonstrat că aceste cifre sunt false. "Cei 500 de milioane de utilizatori sunt mebri acitiv, adică au fost conectaţi şi au realizat cel puţin o operaţiune în contul lor în decurs de o lună de zile", spun cei de la Facebook, fără a avea posibilitatea de a preciza câţi corespondenţi la nivel f
Ultimele date publicate de Facebook au arătat că numărul total de utilizatori ai reţelei de socializare a depăşit nivelul de 500 de milioane de persoane. Cotidianul francez Les Echos a demonstrat că aceste cifre sunt false.
„Cei 500 de milioane de utilizatori sunt mebri acitiv, adică au fost conectaţi şi au realizat cel puţin o operaţiune în contul lor în decurs de o lună de zile”, spun cei de la Facebook, fără a avea posibilitatea de a preciza câţi corespondenţi la nivel fizic au cei 500 de milioane de membri. Practic, există persoane care au mai multe conturi de utilizator Facebook, iar cifrele furnizate de companie nu ţin cont de acest lucru. De asemenea, Facebook contabilizează separat IP-urile de pe care se loghează un utilizator al reţelei.
Astfel, de exemplu, în Paris, numărul de utilizatori ai Facebook depăşeşte numărul întregii populaţii a oraşului. Mai concret, numărul de utilizatori din capitala franceză, conform datelor Facebook, este de 4,5 milioane, în timp ce, conform datelor statistice oficiale, numărul de locuitori „intra-muros” ai Parisului este de doar 2,2 milioane de oameni.
Un fenomen similar se întâmplă în Ile-de-France: pentru această zonă figurează 10,7 milioane de utilizatori, adică 92% din populaţia totală a regiunii, care include şi persoane în vârstă şi copii foarte mici.
Facebook a declarat că datele sale se bazează pe datele din profilul utilizatorilor şi că admite erori în aceste date.
Facebook încearcă să profite de pe urma faptului că numărul de utiliatori este în creştere şi încearcă să vină mereu cu anunţuri surprinzătoare privind datele sale de audienţă pentru a atrage publicitate online.