Să cauţi altceva decât pagini personale, grupuri, evenimente şi pagini de brand folosind Facebook e un demers cvasi-inutil, însă odată cu lansarea motorului Graph Search (în versiune beta, deocamdată), Facebook promite că experienţa căutării pe reţeaua de socializare se va îmbogăţi.
Graph Search foloseşte toate informaţiile postate de utilizatori în ultimii opt ani. Potrivit CEO-ului Mark Zuckerberg, care vorbeşte despre acest produs într-un clip promoţional, posibilităţile vor fi nelimitate cu Graph Search.
Exemplul oferit de CEO este următorul: poţi scrie "Find friends who work at my company." (- prieteni care lucrează în compania mea.), iar apoi poţi adăuga "who like to ski" (- cărora le place să skieze), iar rezultatele căutării cu Graph Search apar rapid şi sunt neaşteptat de precise, scrie un redactor Mashable. „Rezultatele sunt ordonate în funcţie de oamenii pe care (utilizatorii) îi au cel mai aproape, urmează cei cu care au prieteni comuni mulţi şi mai există sortarea pe baza altor criterii din sistemul Facebook“, a spus Mark Zuckerberg în cadrul prezentării noii funcţii.
Presa internaţională scrie că lansarea Graph Search va scoate la iveală mai multe probleme cu privire la setările de confidenţialitate, însă Zuckerberg prevăzut aceste reacţii şi le-a combătut încă din cadrul evenimentului de acum două zile. Acesta a explicat că serviciul va ţine cont de criteriul respectării dreptului la viaţă privată, afişând doar rezultate (de pe Facebook) care sunt distribuite şi sunt accesibile utilizatorului ce efectuează căutarea.