UPDATE: Facebook s-a prăbuşit pe bursă şi a pierdut 220 de miliarde de dolari din valoarea de piaţă
Scăderea masivă a șters aproximativ 220 de miliarde de dolari din valoarea de piață a companiei lui Mark Zuckerberg. The Verge scrie că în această săptămână Facebook a raportat primul declin trimestrial al utilizatorilor zilnici la nivel global.
Totuși, cifra respectivă a rezultat în urma investițiilor imense pe care Meta le face pentru a construi universul virtual cunoscut drept Metaverse. Potrivit datelor publicate de companie, vedem că divizia Reality Labs a evoluat astfel:
- În 2019 a înregistat pierderi nete de 4,5 miliarde dolari și venituri de 501 milioane;
- În 2020 a înregistat pierderi nete de 6,6 miliarde dolari și venituri de 1,1 miliarde;
- În 2021 a înregistat pierderi nete de 10,1 miliarde dolari și venituri de 2,27 miliarde.
Explicația oferită de Mark Zuckerberg
Trebuie menționat că pierderile au rezultat în urma investițiilor în hardware pentru realitate virtuală, în software, dar și pentru a face angajări. Anterior, compania promitea investiții de 10 miliarde dolari pentru a construi metaversul și peste 10.000 de noi locuri de muncă în UE.
De asemenea, Facebook este în plin proces de transformare iar dezvoltarea universului virtual nu va fi una ușoară. Totuși, gigantul dezvoltat de Mark Zuckerberg are zeci de miliarde de dolari pe care îi poate aloca pentru investiții, chiar dacă nu a avut rezultate financiare prea grozave iar acțiunile au scăzut cu 20%.
Într-o discuție cu investitorii, după ce a dezvăluit rezultatele Meta, Mark Zuckerberg a părut să admită că există unele dificultăți. Chiar și așa, acesta a s-a arătat convins în legătura cu trecerea la Metaverse și a spus că Facebook s-a mai confruntat cu provocări și în trecut și le-a depășit cu succes.
„Deși direcția noastră este clară, se pare că drumul nostru înainte nu este perfect definit. În cele din urmă, succesul nostru continuu se bazează pe construirea de produse pe care oamenii le consideră valoroase și pe care ei doresc să le folosească”, a declarat Zuckerberg.
De ce au scăzut acțiunile Facebook?
Potrivit Reuters, miercuri seară acțiunile Meta Platforms Inc., proprietarul Facebook, au scăzut cu peste 20%. Această scădere bruscă vine după ce compania de socializare a publicat estimări mai slabe decât se așteptau investitorii.
Mai exact, Facebook a dat vina pe modificările aduse de Apple în materie de confidențialitate și pe concurența crescută pentru utilizatori din partea unor rivali precum TikTok. Trebuie menționat faptul că numărul utilizatorilor activi zilnici la nivel global ai Facebook a scăzut pentru prima dată față de trimestrul precedent, la 1,929 miliarde de la 1,930 miliarde.
În ceea ce privește motivele invocate de Meta, proprietarul Facebook precizează că s-a confruntat cu probleme din cauza modificărilor aduse de Apple la sistemul său de operare în ceea ce privește confidențialitatea, care au îngreunat pentru branduri targetarea și măsurarea reclamelor pe Facebook și Instagram.