„Chiar dacă problemele cu măsurătoarea ale celor de la Facebook nu îi vor descuraja pe cei care vor să cheltuiască bani pentru a-şi face publicitate pe Facebook, ele vor ajuta media, precum televiziunea, să îşi justifice bugetele şi ar putea limita creşterea Facebook în vânzarea de publicitate, dar şi la nivelul marjelor”, a declarat analistul Brian Wieser.

Serviciul Ads Manager de la Facebook revendică o audienţă potenţială de 41 de milioane de internauţi cu vârsta între 18 şi 24 de ani şi 60 de milioane de internauţi cu vârsta între 25 şi 34 de ani din SUA, în condiţiile în care datele oficiale ale recensământului de anul trecut arată că în SUA erau 31 de milioane de persoane cu vârsta între 18 şi 24 de ani şi 45 de milioane de persoane cu vârsta între 25 şi 34 de ani, subliniază analiştii.

Analistul Brian Wieser recomandă vânzarea acţiunilor Facebook cu o ţintă de preţ de 140 de dolari la finele acestui an.

La rândul său, Facebook explică faptul că estimările sale sunt destinate „evaluării numărului de persoane care într-o anumită zonă sunt susceptibile să vadă un mesaj publicitar pe care o companie ar putea să îl plaseze şi nu sunt concepute pentru a corespunde cu estimările privind datele privind populaţia sau recensământul”.

Estimările Facebook, potrivit opiniei companiei, se bazează pe mai mulţi factori, precum comportamentul utilizatorului şi locaţia sa comparativ cu dispozitivele.

În luna septembrie a anului trecut, Facebook i-a avertizat pe investitori că timpul consacrat în medie de un internaut pentru a urmări mesajele publicitare online este umflat în mod artificial, pentru că ţine cont doar de mesajele video care sunt urmărite timp de cel puţin trei secunde, acesta fiind indicatorul de referinţă pentru o „vizualizare”. Două luni mai târziu, reţeaua socială a lansat un nou blog pe site-ul său de Internet, botezat Metrics FYI, pentru a-i informa pe internauţi asupra noutăţilor şi a-şi corecta datele.