Toată industria e-commerce născută în jurul acestei platforme sociale pare să vrea să ţină secretă “reţeta succesului” în ceea ce priveşte Facebook Advertising-ul. Alexandru Jurca, expert în business în online, a punctat o parte dintre adevărurile și miturile legate de Facebook Advertising. "Am observat că există 3 probleme mari cu care se confruntă majoritatea oamenilor la început de drum”, spune el.
1. Prea multă informaţie – în era în care oricine poate scrie despre absolut orice, se pare că nici capitolul Facebook Advertising nu a scăpat de problema asta.
2. O lipsă a unui sistem exact care să te ajute să faci primele campanii profitabile – totul pare simplu în teorie până când te pui pe treabă şi îţi dai seama că tot ce faci nu merge.
3. Mindset – modul în care funcţionează algoritmul Facebook, înţelegerea psihologiei cumpărătorului, etc. Totul are legătură cu modul în care reuşeşti să priveşti lucrurile şi acţiunile pe care le iei.
”Acesta este unul dintre articolele pe care aş fi vrut să le citesc atunci când am început toată aventura asta cu Facebook Advertising. De aceea voi face tot posibilul să fie pe înţelesul tuturor şi să vă ajute să 'furaţi startul' şi să aveţi primele campanii profitabile”, adaugă Alexandru Jurca.
Așadar, la ce ne ajută Facebook Advertising?
Mai jos, Jurca punctează câteva dintre cele mai des întâlnite momente din viaţa ta de antreprenor în care ţi-ai dori să ştii Facebook Advertising.
a) Lansarea produsului – atunci când încerci să îţi lansezi primul produs pe platforma Amazon (şi vrei să o faci cu succes) sunt puţine lucruri care te pot ajuta mai mult decât Facebook Advertising-ul.
”Văd multe persoane care încă mai cred că poţi să vinzi un produs pe Amazon sau orice altă platformă doar listându-l şi aşteptând. Vremurile acelea au apus demult. Ai nevoie de vizibilitate șI Facebook îţi oferă asta”, adaugă el.
b) Lista de e-mails – probabil sursa de income cea mai puţin băgată în seama care însă are una dintre cele mai mare rate de profit. Principala metodă de a o construi depinde de cunoştinţele tale despre Facebook Advertising.
c) Brand awerness – cum crezi că o să afle cineva de brandul/produsul tău? Punându-l pe Amazon şi pierzându-se într-o mare de alte produse similare? Mai gândeşte-te o dată. Nu aşa o faci. O faci poziţionându-te într-un anumit fel şi cu o strategie în minte.
d) Holiday frenzy – holiday frenzy nu e aşa frenzy până când nu ai experimentat Facebook Ads. Spre deosebire de Amazon, unde eşti limitat în ceea ce priveşte numărul de afişări, atunci când suntem pe Facebook lucrurile stau total diferit.
Ce este o campanie de Facebook şi cum îi facem pe oameni să cumpere?
”O campanie de Facebook are la bază, în general, un produs anume. O campanie trebuie întotdeauna să fie 'atacată' din mai multe unghiuri. Când spun asta, mă refer la modul în care încerci să vinzi produsul”, explică Jurca.
Mental triggers. Ce sunt ele şi de ce avem nevoie de aşa ceva când vine vorba de FB advertising. Facebook este o reţea de socializare. Şi cine nu înţelege asta nu va putea face advertising profitabil niciodată aici.
Toţi suntem construiţi cu o puternică latură emoţională, fie că ne dăm seama de asta sau nu. Şi tot ce e în jurul nostru la TV sau online are “mental triggers ascunse” care ne trimit într-o stare emoţională sau în alta. Mental trigger-ul pe care ei ţi-l transmit e atât de puternic încât datorită unui fenomen numit 'impulsive buy' e foarte, foarte probabil că tu să cumperi acel produs în acel moment.
”A face advertising pe Facebook e un proces mult mai complex decât pare la prima vedere, şi mult mai greu decât vor unii să creadă. Dacă eşti dispus însă să îi dai o şansă şi să înveţi cum să îl faci corect, atunci te-ai ales cu o armă letală când vine vorba de a face profit online şi de a avea un business de succes”, a mai spus Alexandru Jurca.