„În condiţiile în care anul viitor urmează alegeri importante în SUA, Mexic, Brazilia, India, Pakistan şi mai multe ţări, una dintre priorităţile mele pentru 2018 este să mă asigur că susţinem discursul pozitiv şi prevenim imixtiunea în procesul electoral”, scrie Zuckerberg, reamintind că, odată cu identificarea interferenţelor ruseşti în alegerile din 2016 din SUA, compania a lansat cu succes noi instrumente prin care, la alegerile din 2017 din Franţa, Germania şi din Alabama, au fost eliminate zeci de mii de conturi false, iar la începutul acestei săptămâni, a fost desfiinţată o reţea de conturi false ruseşti, care includea şi o organizaţie media.
Zuckerberg anunţă doi mari paşi. Primul se referă la faptul că fiecare advertiser care vrea să posteze elemente de campanie politică sau reclame va fi verificat, trebuind să-şi confirme identitatea şi locaţia, iar cei care nu trec acest test nu vor putea rula niciun fel de reclamă. De asemenea, aceste postări vor fi marcate ca atare, iar advertiserii vor trebui să indice utilizatorilor cine a plătit pentru ele. Această măsură va fi aplicată mai întâi în SUA, iar în lunile următoare va fi extinsă.
„Pentru o mai mare transparenţă a reclamelor politice, am construit, de asemenea, un instrument care permite oricui să vadă toate reclamele pe care le rulează o pagină. Testăm acest sistem în Canada acum şi îl vom lansa la nivel global în această vară. Creăm, de asemenea, o arhivă în care să poată fi căutate reclame politice din trecut”, precizează Mark Zuckerberg.
De asemenea, persoanele care gestionează pagini mari vor fi de asemenea verificate, ceea ce va face mult mai dificil pentru deţinătorii de conturi false să deţină astfel de pagini, prin care să distribuie astfel informaţii false.