Facebook continuă planurile pe care le-a început în ceea ce privește reducerea volumului de postări despre politică din cadrul reţelei sale sociale, extinzând un test început în prima parte a anului. Mai exact, totul a pornit în SUA, în luna ianuarie, după atacul derulat de susţinătorii lui Donald Trump asupra Capitolului.
La acel moment, Mark Zuckerberg anunţa că Facebook va afişa mai puţină politică utilizatorilor săi, într-o subtilă recunoaştere a rolului pe care platforma l-a avut în comunicarea şi organizarea atacatorilor, iar în câteva luni lucrurile au început să se vadă.
Mai exact, în anumite state ale lumii precum Statele Unite, Suedia, Spania, Irlanda, Canada, Brazilia, Costa Rica şi Indonezia, nivelul de politică de pe Facebook scădea pentru un număr limitat de utilizatori, iar Zuckerberg explica atunci că acesta este efectul primei faze de testare, urmând ca aceasta să fie extinsă.
Astfel, Facebook a anunțat recent că va extinde acest test şi că alte 75 de ţări vor începe să vadă un nivel mai redus de politică în newsfeed. De menționat este faptul că oficialii companiei nu spun care sunt cele 75 de ţări, precizând că doar că un mic procent dintre utilizatorii din acestea vor vedea schimbarea, înainte ca aceasta să fie activată pentru toţi.
Cum vrea Facebook să rezolve situația
Amintim faptul că nu este prima oară când Facebook este într-o astfel de situație și decide să scadă volumul politicii. Tocmai din cauza acestor schimbări, paginile de Facebook ale multor publicaţii au suferit o scădere mai mică sau mai mare a audienţei.
În același timp, specialiștii din domeniu devin îngrijorați în contextul în care, dincolo de pagini, noua schimbare ar putea duce la scăderea reach-ului şi pentru postările personale despre politică. Ma exact, dacă înainte aveau mai mulți urmăritori sau oameni cu care să comunice, utilizatorii care scriu frecvent despre politică pe Facebook s-ar putea trezi că, în fapt, vorbesc singuri, în contextul în care postările lor nu ar mai ajunge la cei care odată erau interesați de ele.
În ceea ce privește modul de funcționare ale noii măsuri, va apărea o nouă schimbare algoritmului care stabileşte postările văzute de utilizatori. Acesta va lua în calcul eventualele reacţii negative pe care utilizatorii le pot avea faţă de postările politice.
Schimbarea va duce, automat, la scăderea traficului pe care platforma socială îl trimite publicaţiilor care scriu despre afacerile publice, cum recunosc chiar cei de la Facebook.
În ciuda faptului că, prin prisma like-urilor şi a share-urilor, este evident că politica este domeniul în care utilizatorii se implică cel mai mult, Facebook insistă că aceasta este doar o parte mică din experienţa oamenilor, reprezentând, în prezent, 6% din conţinutul văzut de utilizatori.