Potrivit câtorva surse din industrie, Facebook este în negocieri cu Microsoft pentru a cumpăra Atlas Solutions, un produs al Microsoft destinat administrării publicităţii. Atlas Solutions a fost achiziţionat de Microsoft în 2007, când a oferit 6 miliarde dolari pentru aQuantive.
Sursele Business Insider sunt din afara Facebook şi Microsoft.
Microsoft încearcă de câţiva ani să vândă Atlas, iar una din surse este apropiatp companiei care a fost interesată de cumpărare. În ultimele zile, Microsoft a pus capăt negocierilor cu această companie şi a spus că se îndreaptă către un acord cu Facebook.
De atunci, angajaţi ai Facebook şi Microsoft au mers la alte companii din domeniul tehnologiei specializate pe publicitate pentru a face cercetări în asupra tranzacţiei.
Chiar dacă achiziţionarea Atlas a fost principalul motiv pentru care Microsoft a cumpărat aQuantive pentru 6 miliarde dolari în 2008, se pare că Facebook va plăti un preţ mult mai mic. Una din surse spune că la precedentele negocieri dintre Facebook şi Microsoft, cea mai mare ofertă pentru Atlas a fost de 30 milioane dolari. Microsoft şi-a sters din bilanţ cea mai mare parte din 6 miliarde dolari.
Responsabilii de presă ai Facebook şi Microsoft au refuzat să comenteze asupra subiectului. cei de la Business Insider spun că nu au auzit dacă “deal-ul” este aproape să se încheie, doar că discuţiile sunt foarte serioase. Este posibil şi ca înţelegerea să pice.