Facebook "este gratuit şi va rămâne gratuit", este mesajul pe care îl pot citi toţi cei aproximativ 900 de milioane de membri ai reţelei de socializare, pe pagina de înregistrare. Însă anumite opţiuni ar putea deveni contra-cost, întrucât Facebook testează în prezent posibilitatea de a-şi taxa utilizatorii cu doi dolari pentru ca aceştia să se asigure că anumite informaţii pe care le transmit sunt vizibile pe site-ul de socializare.
În prezent, această opţiune se află în perioada de testare, printre utilizatorii aleşi aflându-se şi un membru din Whangarei, Noua Zeelandă, care iniţial a crezut că este vorba despre o înşelătorie. Însă purtătorul de cuvânt al Facebook, Mia Garlick, a confirmat, pentru Stuff.co.nz, că o astfel de opţiune ar putea fi, într-adevăr, implementată.
"Noi testăm în mod constant noi funcţionalităţi pentru site. Acest test urmăreşte să evalueze interesul oamenilor în a folosi această metodă de a împărtăşi anumite informaţii cu prietenii lor", a spus ea.
Facebook a testat această opţiune la diferite oferte de preţ, inclusiv cea gratuită, a explicat Garlick. Acest lucru înseamnă că, în timpul perioadei de testare, membrilor li s-ar putea cere să plătească diferite sume, sau să beneficieze gratuit de acest serviciu.
Această încercare pare să marcheze prima tentativă a Facebook de a face bani de pe urma anunţurilor postate de către utilizatorii obişnuiţi şi vine pe fondul pregătirii companiei controlate de Mark Zuckerberg de a intra la tranzacţionare pe 18 mai, după un IPO care face următoarele oferte ale altor companii din industria tehnologiei să pară nişte pitici.