La opt ani de la înfiinţarea sa de către Mark Zuckerberg, Facebook a fixat un interval de preţ de 28-35 de dolari per acţiune pentru viitoarea sa cotare publică iniţială, un interval care evaluează Facebook undeva între 77 şi 96 de miliarde de dolari, adică o valoare de piaţă similară cu cea a Amazon.com.
Conform Reuters mărimea ofertei publice iniţiale reflectă potenţialul de creştere şi aşteptările optimiste ale analiştilor cu privire la potenţialul lucrativ al Facebook. „Cu siguranţă nu am văzut un IPO atât de mare al unei companii din sectorul tehnologic”, a declarat Lise Buyer de la firma de consultanţă Class V Group. Lise Buyer, care în 2004 a lucrat la oferta publică iniţială a Google, spune că principala întrebare în cazul Facebook este cât de mult va continua să crească.
Dacă preţul rezultat în urma IPO-ului se va apropia de zona superioară a intervalului fixat, Facebook ar putea să strângă până la 12 miliarde de dolari, iar dacă se utilizează şi opţiunea de supra-alocare (cunoscuta sub denumirea de „greenshoe”) ar putea să se ajungă până la 13,6 miliarde de dolari. Comparativ, în 2004 Google a strâns 1,9 miliarde de dolari cu ocazia ofertei sale publice iniţiale care valoriza motorul de căutare la 23 miliarde de dolari. În prezent Google are o valoare de piaţă de aproximativ 200 miliarde de dolari.
Potrivit Reuters, şefii Facebook ar putea demara luni, 7 mai, un roadshow (turneu de promovare) pentru oferta sa publică iniţială, iar acţiunile celei mai mari reţele sociale din lume s-ar putea tranzacţiona la bursă din 18 mai. Intervalul de preţ ar putea fi ajustat în funcţie de reacţia Wall Street la turneul de promovare.
Facebook are peste 900 milioane de utilizatori şi anul trecut a raportat un profit net de 668 milioane de dolari, în creştere faţă de 372 milioane de dolari în 2010.
Sursa: Agerpres