Facebook, cel mai mediatizat brand IT în presă

Facebook este cel mai mediatizat brand IT în presa românească, în ultimele trei luni, înregistrând mai bine de 5.100 apariţii , grupate în 2.779 de subiecte din presa autohtonă, conform MediaIQ.

Toate menţionările din media adunate ale Twitter şi YouTube (1.393 apariţii) nu depăşesc menţionările Facebook. Twitter deţine poziţia a doua cu 3.200 de apariţii în media româneşti.

În ciuda faptului că în România există aproximativ 5,8 milioane de utilizatori de Yahoo! Messenger şi o istorie îndelungată a brandului Yahoo!, compania a înregistrat în presa autohtonă doar 766 de apariţii, grupate în 450 de subiecte. Ultimul loc este deţinut de MySpace, o reţea mai puţin popular jurnaliştilor autohtoni, cu puţin peste 300 de menţionări.

Firesc, mai bine de 70% din articolele care menţionează numele companiilor aparţin domeniului IT&C.

Nu de aceeaşi notorietate beneficiază reţele sociale şi companiile online autohtone. De exemplu, platforma-comunitate de video sharing Trilulilu, o variantă românească a YouTube, a avut în ultimele trei luni doar 62 de apariţii, grupate în 44 de subiecte în cele 780 surse media pe care le monitorizează MediaIQ.

Adunate, menţionările HI5, Trilulilu, Tpu.ro şi Neogen depăşesc cu puţin apariţii MySpace în presa autohtonă. Tpu.ro deţine ultima poziţie cu doar 20 apariţii.

Monitorizarea MediaIQ a fost realizată în perioada 11 iulie – 12 octombrie 2010 şi a inclus 780 de surse media. Analiza cuprinde variantele online ale celor mai importante cotidiene naţionale şi locale, bloguri, site-uri generaliste şi specializate, dar şi variantele online a 16 televiziuni naţionale şi patru posturi radio.

SURSA: MediaIQ