Banii vor fi repartizaţi între grupurile pentru protejarea vieţii private pe internet, avocaţii şi utilizatorii de Facebook care au depus o plângere comună.
Judecătorul din San Francisco, Richard Seebord, a considerat că suma propusă, o mică parte din miliardele de dolari cerute în plângere, a fost corectă, date fiind dificultăţile pe care le-ar fi întâmpinat reclamanţii pentru a dovedi că au fost prejudiciaţi financiar sau că faptul că au apăsat ‘like’ nu înseamnă neapărat că susţin reclamele respective.
Potrivit justiţiei, Facebook a utilizat like-urile, numele utilizatorilor şi pozele lor de profil în scopuri publicitare, fără a le cere acestora permisiunea.
Circa 150 de milioane de utilizatori au fost afectaţi, însă potrivit judecătorului, o mică parte din aceştia au depus oficial plângere, astfel că suma de 20 de milioane de dolari este suficientă pentru a rezolva dosarul pe cale amiabilă.
‘Aranjamentul permite acordarea unei compensaţii corecte, rezonabile şi adecvate ţinând cont de circumstanţe, în special mica probabilitate a unui rezultat mai bun în urma unui proces’, a estimat judecătorul.
Acordul prevede, de asemenea, ca Facebook să-şi modifice regulile şi să ofere mai mult control utilizatorilor săi în ceea ce priveşte exploatarea potenţială a datelor acestora în cadrul reclamelor.
Plângerea a fost depusă la începutul lui 2011, după ce Facebook a lansat programul ‘Sponsored Stories’ (‘articole sponsorizate’).
Sursa: Agerpres