Un judecător american a aprobat un acord potrivit căruia Facebook va plăti 20 de milioane de dolari pentru că a utilizat 'like'-urile, numele şi pozele de profil ale utilizatorilor în scopuri publicitare, relatează AFP.
Banii vor fi repartizaţi între grupurile pentru protejarea vieţii private pe internet, avocaţii şi utilizatorii de Facebook care au depus o plângere comună.
Judecătorul din San Francisco, Richard Seebord, a considerat că suma propusă, o mică parte din miliardele de dolari cerute în plângere, a fost corectă, date fiind dificultăţile pe care le-ar fi întâmpinat reclamanţii pentru a dovedi că au fost prejudiciaţi financiar sau că faptul că au apăsat ‘like’ nu înseamnă neapărat că susţin reclamele respective.
Potrivit justiţiei, Facebook a utilizat like-urile, numele utilizatorilor şi pozele lor de profil în scopuri publicitare, fără a le cere acestora permisiunea.
Circa 150 de milioane de utilizatori au fost afectaţi, însă potrivit judecătorului, o mică parte din aceştia au depus oficial plângere, astfel că suma de 20 de milioane de dolari este suficientă pentru a rezolva dosarul pe cale amiabilă.
‘Aranjamentul permite acordarea unei compensaţii corecte, rezonabile şi adecvate ţinând cont de circumstanţe, în special mica probabilitate a unui rezultat mai bun în urma unui proces’, a estimat judecătorul.
Acordul prevede, de asemenea, ca Facebook să-şi modifice regulile şi să ofere mai mult control utilizatorilor săi în ceea ce priveşte exploatarea potenţială a datelor acestora în cadrul reclamelor.
Plângerea a fost depusă la începutul lui 2011, după ce Facebook a lansat programul ‘Sponsored Stories’ (‘articole sponsorizate’).
Sursa: Agerpres