Facebook se gândeşte tot mai serios la lansarea unei versiuni contracost, dar fără reclame. În acest sens se fac studii de piaţă. Concluzia e că utilizatorii ar fi dispuşi să plătească o taxă pentru o versiune a Facebookului mai curată, fără publicitate, transmite Bloomberg.
Reţeaua socială a mai cochetat cu ideea în trecut, dar a abandonat-o, după ce a realizat că oamenii preferă actuala versiune, care e gratuită. Acum însă, situaţia pare că s-a schimbat, în mare parte din cauza scandalului Cambridge Analytica. Datele a zeci de milioane de utilizatori au fost furate, cu scopul de a manipula alegerile prezidenţiale din Statele Unite de acum doi ani, dar şi referendumul pentru Brexit.
Declarațiile lui Mark Zuckerberg din fața Congresului American au alimentat posibilitatea lansării unui Facebook fără reclame, cu abonament plătit, scrie Digi24.
Întrebat dacă Facebook va fi întotdeauna un serviciu gratuit, CEO-ul celei mai mari rețele de socializare a răspuns că va exista întotdeauna o versiune gratuită. Prin deducție logică, această asociere de cuvinte implică posibilitatea lansării unei variante cu abonament. În respectivul context, nu a mai oferit și alte detalii pe marginea subiectului dar a alimentat numeroase scenarii detaliate în diferite colțuri ale internetului.
În scenariul în care te-ai abona la Facebook contra cost, conform calculelor efectuate de redactorii TechCrunch, ai ajunge să plătești între 11 și 14 dolari pe lună pentru acest privilegiu. Conform speculațiilor, pentru acei bani, vei avea partea de o experiență foarte similară cu cea pe care o trăiești la această oră. Singura diferență va consta în eliminarea reclamelor și, probabil, în micșorarea monitorizării activității tale online pentru personalizarea acelor reclame pe care nu le mai vezi.