Astfel, Reuters a format o echipă de patru persoane care va verifica conţinutul publicat pe Facebook şi Instagram şi care va semnala erorile sau denaturările apărute în presă, scrie Variety, citată de news.ro.
Agenţia de presă a precizat că va evalua autenticitatea fotografiilor, videoclipurilor, titlurilor şi a altor tipuri de conţinut generate de utilizatori pe platformele Facebook pentru Statele Unite, atât în limba engleză, cât şi în spaniolă.
Unde vor fi publicate descoperirile
În ceea ce privește publicarea descoperirilor, Reuters va publica totul pe un blog nou. Între cele mai recente, analiştii au explicat că înregistrările video apărute luna trecută legat de accidentul în care a murit baschetbalistul Kobe Bryant erau false.
Până în prezent, nu au fost dezvăluiţi termenii acordului.
Între partenerii Facebook pentru verificări de conţinut s-au numărat ABC News, PolitiFact, FactCheck.org şi Associated Press. Anul trecut, Snopes.com s-a retras din iniţiativă, din cauza ramificărilor şi a costurilor pe care le presupune serviciul.
În decembrie 2019, Reuters a încheiat un parteneriat cu Journalism Project al Facebook pentru a dezvolta un curs online pentru jurnalişti, în care aceştia erau învăţaţi să identifice înregistrări video, fotografii şi înregistrări audio manipulate. El este disponibil în limbile engleză, franceză, spaniolă şi arabă.