Dezvoltată ca o alternativă a website-urilor specializate, platforma Marketplace de la Facebook este deja funcţională în 25 de ţări din întreaga lume şi se adresează utilizatorilor obişnuiţi sau afacerilor mici.
Facebook creează în mod constant instrumente interactive, ce vin în întâmpinarea nevoilor utilizatorilor. Cel mai recent exemplu la nivel local este Marketplace, o soluţie simplă şi eficientă pentru vânzare şi cumpărare, ce necesită doar un smartphone şi o conexiune la internet.
Ideea dezvoltării unei astfel de platforme a pornit de la observarea unui comportament aproape traditional în rândul utilizatorilor: vânzarea şi cumpărarea pe Facebook este o activitate care a început în Facebook Groups şi s-a dezvoltat în mod considerabil. Peste 550 de milioane de oameni din întreaga lume accesează, în fiecare lună, grupuri dedicate vânzării şi cumpărării – de la familii ce locuiesc în acelaşi cartier, până la colecţionari de pe toate continentele.
Ce are Marketplace de oferit utilizatorilor săi?
· O experienţă plăcută – profilele publice ale cumpărătorilor şi vânzătorilor pot fi cu uşurinţă consultate, la fel şi prietenii comuni sau data la care a fost creat contul de Facebook.
· Idei inspirate ─ în baza informaţiilor publice, Facebook poate arăta produse potrivite preocupărilor utilizatorilor, disponibile la nivel local, astfel încât articolele dorite să fie cât mai uşor de găsit.
· Accesibilitate – articolele oferite spre vânzare pot fi postate în doar câţiva paşi, sau informaţiile existente într-un grup dedicat vânzării şi cumpărării pot fi distribuite, cei interesaţi putând interacţiona direct pe Facebook.
· Uşurinţă în folosire – produsele disponibile pot fi sortate în funcţie de categorie, preţ sau locaţie
· Modalităţi de plată diferite – cash sau de la persoană la persoană
Transparenţa şi siguranţa sunt principalele avantaje ale Marketplace, unde atât vânzătorul cât şi potenţialul cumpărător interacţionează folosindu-şi profilul de Facebook. În plus, orice suspiciune legată de un produs poate fi raportată de către utilizatori, urmând ca echipa Facebook să verifice situaţia şi să elimine conţinutul nepotrivit.
Facebook Marketplace, la nivel global:
· Top 3 categorii de produse: 1) vehicule, 2) articole de mobilier, 3) electronice şi calculatoare (listare în ordine descendentă, în baza datelor colectate în perioada august – octombrie 2017)
· Top 3 oraşe din afara SUA: 1) Santiago, Chile; 2) Mexico City, Mexic; 3) Londra, Marea Britanie (listate în ordine descendentă, în funcţie de numărul de vânzători)
· 18 milioane de articole noi au fost scoase la vânzare prin Marketplace în Statele Unite ale Americii, în luna mai 2017
· Din ianuarie 2017, volumul căutărilor în Marketplace s-a triplet la nivel global
· Numărul conversaţiilor unice purtate între un potenţial cumpărător şi un vânzător prin intermediul Marketplace a crescut cu 77%, de la lansarea platformei
Marketplace a fost lansată pentru prima dată în Statele Unite ale Americii cu un an în urmă şi a devenit disponibilă în anumite ţări europene începând cu luna august 2017. În perioada următoare, platforma Marketplace va putea fi accesată şi de utilizatorii Facebook din Estonia, Lituania, Letonia, Croaţia, Slovenia, Bulgaria, Grecia, Malta şi Cipru.