Aplicaţia a fost făcută astfel încât să uşureze activitatea utilizatorului în ceea ce priveşte distribuirea anumitor materiale prin intermediul reţelei de socializare.
„Vrem să ajutăm oamenii să spună poveşti mai frumoase”, a spus Aryeh Selekman, managerul care a condus echipa ce a dezvoltat aplicaţia. “Sper ca oamenii să îndrăgească această aplicaţie şi să posteze mai multe lucruri”, a mai adăugat Selekman.
Facebook a încheiat parteneriate cu câteva companii de streaming audio, precum Spotify, Rdio şi Deezer, prin intermediul cărora utilizatorii săi pot asculta fragmente din cântecele postate cu ajutorul noii funcţii.
Funcţia de recunoaştere audio dezvoltată de Facebook este similară aplicaţiei Shazam, care, de asemenea, poate identifica melodiile care se aud în jurul utilizatorului, cu ajutorul microfoanelor încorporate în smartphone-uri.
Aplicaţia Facebook este opţională, iar utilizatorii o pot activa şi dezactiva oricând doresc.Daca este activată, în momentul în care aceştia vor să scrie ceva pe Facebook sunt notificaţi că aplicaţia încearcă să recunoască ce melodie sau emisiune se aude.
În urma identicării, utilizatorii vor vedea numele cântecului sau al emisiunii respective alături de o imagine, pe care vor putea da click pentru a posta informaţia în News Feed.