Facebook lansează o nouă funcţie, denumită „Feeds”
Fluxul Feeds, care va afișa postările recente ale oamenilor și grupurilor pe care le urmăriți des, va include și reclame, dar Meta a spus că nu va avea şi postări sugerate pentru utilizatorii săi.
De altfel, principalul flux de ştiri va fi cunoscut sub numele de „Home” şi va acţiona ca „un motor de căutare” bazat pe obiceiurile online ale oamenilor. „Home”, fila principală de ştiri de pe Facebook, va apărea imediat cum deschideți aplicaţia și vă va prezenta, în mare parte, postările populare de pe conturile pe care NU le urmăriți încă, inclusiv story-urile de pe acele conturi.
Pe scurt, „Home” va acorda prioritate „descoperirii” de conţinut nou, în loc să vedeți mereu doar postările prietenilor voștri. Menționăm faptul că această inițiativă este o încercare a companiei americane de a copia modelul celebrei platforme TikTok.
Facebook va sugera astfel noi postări utilizatorilor săi cu sistemul său de clasare prin învăţare automată. În prezent, compania americană investeşte în inteligenţa artificială (AI) pentru a oferi conţinut recomandat utilizatorilor săi.
„Una dintre cele mai solicitate funcţii pentru Facebook este să se asigure că oamenii nu ratează postările prietenilor. Aşa că astăzi lansăm o filă Feeds în care puteţi vedea postările de la prieteni, grupuri, pagini şi altele, separat, în ordine cronologică. Aplicația se va deschide în continuare la un feed personalizat în fila Home, unde motorul nostru de căutare vă va recomanda conținutul despre care credem că sunteți cel mai interesat. Dar fila Feeds vă va oferi o modalitate de a vă personaliza și controla experiența în continuare”, a scris joi Mark Zuckerberg pe pagina sa de Facebook.
Funcția Feeds va apărea săptămâna viitoare
În prezent, Meta se foloseşte tot mai multe de imaginea lui Mark Zuckerberg, el fiind cel care a anunţat mai multe actualizări de funcţii de pe Facebook. Amintim faptul că Meta a pierdut câţiva directori de top în ultima perioadă, de la directorul operaţional Sheryl Sandberg, până la directorul tehnologic Mike Schroepfer, potrivit CNBC.
Funcția Feeds va apărea la nivel global săptămâna viitoare, iniţial pe mobil, a declarat un purtător de cuvânt al Meta. O versiune desktop va fi lansată abia în următoarele săptămâni.
Această funcţie este un fel de revenire la o experienţă de socializare din trecut – iniţiată de Facebook însăşi – în care fluxul se concentra pe activitatea prietenilor şi a familiei. De asemenea, compania americană s-a inspirat din funcțiile de pe Instagram, aplicație social pe care Facebook a achiziţionat-o în anul 2012 pentru suma de 1 miliard de dolari americani.
Anterior, Instagram le oferea utilizatorilor săi un flux cronologic cu cele mai noi postări afişate în partea de sus, dar a renunţat la acest lucru în anul 2016, în favoarea unui flux bazat pe algoritm. Instagram a reintrodus recent fluxurile cronologice care arată utilizatorilor săi cele mai recente postări ale oamenilor pe care îi urmăresc primii.