Pentru a construi un business ca Facebook este nevoie de bani, oameni deştepţi, abilităţi de lider şi multă muncă, însă este nevoie, de asemenea şi de noroc. Norocul lui Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, este indiscutabil unul ieşit din comun, dacă am analiza felul în care a ocolit consecinţele greşelilor pe care le-a făcut pe parcursul dezvoltării celei mai mari reţele de socializare de la ora actuală. Iată care sunt cele mai mari greşeli făcute de Zuckerberg, potrivit unei analize Business Insider:
Zuckerberg tinde să angajeze oameni nepotriviţi pe posturile cu adevărat importante
Crezând că merge la sigur, Zuckerberg a ţinut să angajeze de fiecare dată adevăraţi veterani ai startupurilor din Statele Unite. Aşa s-a orientat atunci când l-a angajat pe Owen Van Natta, fostul executiv de la Amazon, care la un moment dat a propus ca Facebook să fie vândută pe 200 de milioane de dolari. După a analizat propunerea, Zuckerberg a luat decizia înţeleaptă de a-l concedia pe Van Natta, apelând la Sheryl Sandberg.
Student fiind, Zuckerberg le-a adus injurii primilor utilizatori Facebook. Din nefericire pentru acesta, presa a aflat.
La vârsta de 19 ani, când Facebook era abia la început, Zuckerberg îi povestea unui prieten prin intermediul unor mesaje text că i-ar putea oferi informaţii personale despre 4.000 de studenţi de la Harvard. Cum aşa? În termeni mai puţin eleganţi, Zuckerberg a spus ca "naivii" de la Harvard au încredere în el. Mesajele au apărut în presă ani mai târziu, când Facebook devenise deja una dintre cele mai puternice reţele de socializare ale lumii.
Zuckerberg nu se pricepe să aleagă investitori
Avea ideea, însă nu avea banii să o pună în practică, de aceea, Zuckerberg a apelat la Eduardo Saverin, un coleg şi prieten care provenea dintr-o familie înstărită. I-a oferit acestuia un post strategic în cadrul companiei, dar Saverin a fost mai preocupat de distracţie decât responsabilităţile implicate de creşterea companiei. Când a realizat ce greşeală făcuse, Zuckerberg a făcut tot posibilul să îl îndepărteze pe Saverin din managementul companiei, acesta l-a dat în judecată pe fondator, urmând ca întregul conflict să se încheie cu o înţelegere de 5 miliarde de dolari.
La începuturile Facebook, Zuckerberg era împotriva publicării mai multor fotografii pe profil
Zuckerberg se temea că Facebook ar putea deveni un site de photo-sharing, precum Flickr de exemplu, dar insistenţele lui Sean Parker l-au făcut, din fericire, să se râzgândească. Publicare şi share-uirea fotografiilor se numără printre cele mai populare activităţi de pe Facebook în prezent.
În primul an de Facebook, Zuckerberg dorea să îl închidă pentru a lucra la un nou startup
Deşi reţeaua strânsese deja peste un milion de utilizatori, Zuckerberg se gândea să o închidă în primul an, pentru a-şi pune în aplicare o nouă idee – Wirehog. Şi de data aceasta, Sean Parker a fost cel care l-a făcut să se răzgândească.
Zuckerberg a vrut să vândă Facebook pentru numai un miliard de dolari companiei Yahoo
1,1 mld de dolari urma să primească Zuckerberg de la Yahoo, însă norocul fondatorului a fost acela că Terry Semel, CEO-ul Yahoo de la acea vreme, a anulat oferta de cumpărare. În prezent, Facebook a fost evaluată la cca. 100 mld. de dolari.