Facebook negociază cu cel puţin şase companii media, printre care The New York Times, BuzzFeed şi National Geographic, pentru găzduirea pe platforma online a conţinutului acestor instituţii de presă, utilizatorii nemaifiind obligaţi să dea click pe un link pentru accesarea articolelor.
Un astfel de plan ar reprezenta un risc asumat pentru instituţiile de presă obişnuite să îţi ţină utilizatorii în propriile ecosisteme, acumulând în acelaşi timp date valoroase referitor la aceştia.
Facebook încearcă în prezent să diminueze temerile companiilor de media, potrivit mai multor surse implicate în discuţii, care au fost consultate de The New York Times, cu condiţia păstrării anonimatului, potrivit Mediafax.
Facebook intenţionează să demareze testele privind noul format în următoarele luni, potrivit declaraţiilor a două surse implicate în discuţii.
Pentru început, parteneriatul va fi semnat cu The New York Times, BuzzFeed şi National Geographic, dar este posibil că şi alte instituţii media să se alăture, discuţiile fiind în desfăşurare. Potrivit unei surse, The New York Times şi Facebook sunt foarte aproape de încheierea înţelegerii.