Compania Facebook a prezentat marţi o nouă funcţie a serviciului de mesagerie online Messenger, care va permite de acum înainte companiilor să interacţioneze direct cu clienţii lor pe platforma de comunicare, scriu DPA şi AFP.
Serviciul de mesagerie Messenger, care este folosit de obicei de utilizatori pentru a comunica cu rudele sau cu prietenii, oferă astfel clienţilor oportunitatea de a interacţiona cu anumite companii prin intermediul asistenţilor virtuali controlaţi de programe de calculator, denumiţi în limba engleză ''bots''. Această nouă posibilitate de comunicare este văzută deopotrivă ca o metodă potenţială de a genera venituri pentru companii dar şi pentru cei de la Facebook.
Şeful Facebook Mark Zuckerberg a făcut o demonstraţie despre cum poate fi folosită noua funcţie pentru a cumpăra flori de pe un portal de profil sau pentru a fi avertizat despre un nou articol pe portalul online al CNN.
Tot mai mulţi actori importanţi din industria tehnologică pariază pe utilizarea ''bots''-ilor în serviciile de mesagerie online, progresul inteligenţei artificiale permiţând folosirea acestora mult mai interactiv, ajungând chiar până la simularea unei conversaţii cu o fiinţă umană, scrie AFP.
În cazul de faţă al reţelei Facebook, aceşti ''bots'' vor fi capabili să trimită sau să primească prin intermediul Messenger texte, dar şi imagini sau alt tip de conţinut.
Aplicaţia Messenger are deja peste 900 de milioane de utilizatori. cei de la Facebook mai deţin şi aplicaţia de mesagerie WhatsApp, care are peste 1 miliard de utilizatori. Prin cele două platforme sunt trimise zilnic mai mult de 60 de miliarde de mesaje, în timp ce mesajele text de tip SMS trimise zilnic sunt de trei ori mai puţine, conform DPA.
AGERPRES