Un IT-ist american este cel care a tras semnalul de alarmă în acest caz, odată ce mama sa – care se afla în lista lui de prieteni – l-a întrebat de ce a dat Like unei postări atipice lui. Văzând despre ce e vorba, acesta şi-a făcut un profil fals de Facebook, pentru a monitoriza felul în care sunt promovate anumite postări în numele său, deşi acesta nu avusese niciun fel de interacţiune cu acestea sau cu paginile de pe care acestea proveneau. "Orice postare publicată de Facebook în numele tău este complet invizibilă pentru tine, însă vizibilă pentru prietenii şi rudele din lista de contacte", a declarat tânărul pentru Forbes. În unele cazuri, Facebook le arată prietenilor că utilizatorul recomandă orice postare publicată de o pagină căreia acesta i-a dat la un moment dat Like, în alte cazuri Facebook promovează în numele utilizatorului postări aparţinând unei pagini pe care acesta nu a apreciat-o niciodată şi cu care nu a avut niciun fel de interacţiune. "Există, aşadar, riscul ca Facebook să promoveze în locul tău poveşti care nu îţi fac nicidecum cinste, să strice, chiar, relaţii", a adăugat tânărul.
Ce e şi mai deranjant cu privire la acest derapaj din politica de confidenţialitate este că reglementări cu privire la "Related Posts" nu există în Facebook Help Center.
Explicaţia oferită de Facebook cu privire la această poveste, este simplă şi deloc satisfăcătoare: "Adeseori, utilizatorii dau Like-uri accidentale, apăsând butonul din greşeală, de cele mai multe ori de pe smartphone". Nu demult, Business Insider scria că Facebook tinde să considere că orice interacţiune cu o anumită pagină este echivalentă unui Like dat acesteia. Astfel, se ajunge la situaţii în care un vegetarian "dă Like" paginii McDonald’s.
O poveste similară a apărut pe Reddit, fără a căpăta amploare, însă: "Îmi apare în Feed că un prieten de-al meu a dat Like paginii Match.com (site de matrimoniale). Acesta se află într-o relaţie de foarte multă vreme şi mi-a spus în repetate rânduri că nu cunoaşte pagina" – scria un utilizator.