Facebook încearcă să îşi repare imaginea profund afectată de un scandal uriaş ce vizează datele personale ale utilizatorilor. Marţi, compania a modificat atribuţiile mai multor manageri de top din structura sa organizatorică, conofrm Agerpres.
Mark Zuckerberg, CEO-ul reţelei de socializare, va rămâne la conducerea Facebook.
Un purtător de cuvânt a confirmat pentru AFP, fără să ofere detalii, că această reorganizare, considerată cea mai importantă de după înfiinţarea companiei în urmă cu 15 ani, dezvăluită în premieră de site-ul Recode. Conducerea grupului, alcătuită din patronul-cofondator Mark Zuckerberg şi adjuncta lui, Sheryl Sandberg, ce ocupă locul al doilea în ierarhia companiei, îşi va păstra atribuţiile actuale.
Chris Cox, un apropiat al lui Mark Zuckerberg, se va ocupa de acum înainte de aplicaţiile Facebook, Instagram, WhatsApp şi Messenger.
Facebook îşi va reorganiza, de asemenea, echipele de produse şi tehnologie, înfiinţând trei unităţi, inclusiv una dedicată „blockchain”, o tehnologie utilizată mai ales în cazul criptomonedelor şi care va fi coordonată de David Marcus, aflat până marţi la conducerea diviziei care se ocupă de aplicaţia Messenger.
Javier Olivan, un alt manager de top de la Facebook, va coordona o divizie transversală consacrată mai ales securităţii şi publicităţii pentru mai multe produse ale grupului, afirmă site-ul Recode.
Deşi mai mult de zece manageri şi-au schimbat atribuţiile, se pare că niciunul dintre ei nu a părăsit compania Facebook, potrivit Recode.
Aceste schimbări de organigramă au avut loc în contextul în care Jan Koum, cofondator al aplicaţiei WhatsApp – cumpărată în 2014 de Facebook cu 19 miliarde de dolari – şi-a anunţat plecarea din structura reţelei de socializare luna trecută, din cauza unor dezacorduri legate de confidenţialitatea datelor utilizatorilor, potrivit presei americane.
Imaginea Facebook a fost grav afectată de izbucnirea la jumătatea lunii martie a răsunătorului scandal în care este implicat Cambridge Analytica, un cabinet britanic de consultanţă, asociat campaniei prezidenţiale a lui Donald Trump din 2016. Compania britanică a intrat în posesia datelor personale provenind de la zeci de milioane de utilizatori Facebook, fără acordul acestora.
Învinuit de opinia publică mondială şi acuzat de neglijenţă în ceea ce priveşte protejarea datelor personale, Mark Zuckerberg a prezentat scuze publice de mai multe ori, inclusiv în faţa Congresului american, care l-a chestionat şi în legătură cu un alt subiect ce a afectat profund imaginea companiei începând din 2017 – ştirile false şi mijloacele de manipulare politică prezente pe această reţea de socializare ce numără peste 2,2 miliarde de utilizatori. În pofida acelor acuzaţii, patronul companiei americane şi-a exprimat însă intenţia fermă de a rămâne la conducerea Facebook.