Facebook se aşteaptă ca interdicţia sa post-electorală privind reclamele politice să fie prelungită cu încă o lună, conform unui e-mail pe care reţeaua de socializare l-a trimis miercuri agenţilor de publicitate, relatează Reuters, citată de Agerpres.
Facebook, care a anunţat interdicţia ca parte a unor măsuri pentru a combate dezinformarea pe platforma sa, a declarat anterior că interdicţia va dura cel puţin o săptămână, dar ar putea fi prelungită.
„Deşi mai multe surse au estimat că există un câştigător al alegerilor prezidenţiale, considerăm în continuare că este important să contribuim la prevenirea confuziei sau abuzului pe platforma noastră”, a precizat Facebook într-un e-mail, consultat de Reuters.
Un purtător de cuvânt al companiei a refuzat să comenteze.
Amintim că, directorul pentru afaceri globale al Facebook, Nick Clegg, declara recent, într-un interviu pentru Journal du Dimanche, că în total, „2,2 milioane de reclame au fost respinse” şi 120.000 de postări pe Facebook şi Instagram au fost retrase pentru încercarea de a împiedica participarea la vot”, înainte de alegerile prezidenţiale americane, după cum transmite AFP.
În plus, „au fost afişate avertismente la 150 de milioane de informaţii false verificate de media independente”, printre care agenţia France Presse, a mai explicat Nick Clegg săptămânalului francez.
Și Google își menține această interdicție post-electorală
În contextul în care afirmaţiile false despre integritatea votului se înmulţesc pe social media, şi Google, care aparţine companiei Alphabet Inc, pare să îşi menţină interdicţia post-electorală privind reclamele politice.
Compania, care a precizat că interdicţia va dura cel puţin o săptămână după închiderea urnelor la 3 noiembrie, a refuzat să răspundă la întrebările despre când şi cum se vor încheia aceste restricţii.
O purtătoare de cuvânt a Google a spus că interdicţia va fi ridicată în funcţie de mai mulți factori, precum perioada necesară pentru ca voturile să fie numărate sau dacă există tulburări civile.