Facebook și Instagram au anunțat că vor restricționa accesul agenților de publicitate la datele adolescenților. Astfel, din februarie, agenții de publicitate nu vor mai putea vedea datele personale ale tinerilor utilizatori.
Facebook și Instagram vor înăspri restricțiile în ceea ce privește datele de care dispun firmele pentru a direcționa reclamele către utilizatorii adolescenți, a anunțat compania mamă a platformelor, Meta.
Începând din februarie, agenții de publicitate nu vor mai putea vedea sexul unui utilizator sau tipul de postări cu care acesta s-a implicat ca modalitate de a direcționa reclamele către acesta. Conform restricțiilor, doar vârsta și locația unui utilizator vor fi folosite pentru a le arăta reclame, a declarat Meta, potrivit The Guardian.
Meta introduce noi măsuri de protecția a datelor
De asemenea, compania a confirmat că în martie vor fi introduse noi controale care vor permite adolescenților să intre în setările din ambele aplicații și să aleagă să „vadă mai puțin” anumite tipuri de reclame.
Mulți militanți pentru siguranța online susțin că platformele de social media trebuie să facă mai mult pentru a controla tipurile de publicitate afișate utilizatorilor mai tineri, afirmând că reclamele nepotrivite pot provoca la fel de mult rău ca și conținutul ofensator sau abuziv postat de alte persoane.
Meta a adăugat anterior restricții care îi împiedică pe agenții de publicitate să adreseze reclame adolescenților pe baza intereselor și activităților acestora, iar compania a declarat că ultimele actualizări au venit ca răspuns la cercetările efectuate în acest sens, la feedback-ul direct al experților și la reglementările globale.
Meta, obligată să își schimbe regulile privind securitatea
„Ca parte a eforturilor noastre continue de a menține aplicațiile noastre adecvate vârstei pentru adolescenți, aducem noi modificări la experiențele lor publicitare. Recunoaștem că adolescenții nu sunt neapărat la fel de bine echipați ca adulții pentru a lua decizii cu privire la modul în care datele lor online sunt folosite pentru publicitate, în special atunci când este vorba de a le arăta produsele disponibile pentru cumpărare.
Din acest motiv, restricționăm și mai mult opțiunile pe care le au agenții de publicitate pentru a ajunge la adolescenți, precum și informațiile pe care le folosim pentru a le arăta reclame adolescenților.”, a transmis Meta.
Aceasta nu este prima dată când Meta a fost obligată să analizeze impactul pe care îl are asupra utilizatorilor săi adolescenți. Autoritățile de reglementare irlandeze au lansat o investigație de doi ani pentru a stabili dacă Instagram a expus informațiile de contact ale utilizatorilor săi minori, permițându-le acestora să își afișeze public numerele de telefon și adresele de e-mail atunci când au trecut la un cont de afaceri în 2020.
În septembrie 2022, Meta a fost amendată cu 405 milioane de euro pentru încălcarea Regulamentului general privind protecția datelor.