La început, paginile de start ale companiilor Facebook, Twitter şi Google erau o combinaţie banală între un logo şi un text scurt şi neinspirat.
Cei de la Gizmodo au comparat acea eră cu un Vest Sălbatic al web-ului, paginile clasice ale acestor companii fiind ca nişte sculpturi realizate stângaci în lemn.
Deşi pare greu de crezut că au avut un început atât de umil, iată cum arătau la început paginile de start ale companiilor care aveau să schimbe lumea. Este realmente lăudabil cât de mult au progresat în tot acest timp.
Încă din 2004, Facebook „te ajută să interacţionezi cu persoanele din viaţa ta”. Începând din 2004, anul apariţiei Facebook, reţeaua de socializare a srâns peste 750 de milioane de utilizatori activi.
Compania a fost fondată de celebrul Mark Zuckerberg, alături de colegii săi de cameră şi alţi studenţi de la Harvard, Eduardo Saverin, Dustin Moskovitz şi Chris Hughes. În prezent, cele mai populare branduri de pe Facebook sunt Coca-Cola, cu 26 de milioane de fani în luna aprilie a acestui an, Red Bull şi Oreo, cu aproape 19 milioane de fani fiecare în luna aprilie.
Twitter a luat naştere în luna martie a anului 2006 şi a fost lansat pe web în iulie, de Jack Dorsey. Şi-a câştigat rapid popularitatea, numărând 200 de milioane de utilizatori în 2011 şi generând peste 200 de milioane de tweet-uri şi 1,6 miliarde de căutari în fiecare zi. Este deseori numit "Serviciul de SMS al Internetului".
Compania Google a fost fondată în 1998 de Larry Page şi Sergey Brin, aşa-numiţii "Tipii de la Google", care erau pe vremea respectivă studenţi la Stanford. Oferta publică iniţială a avut loc în august 2004, iar misiunea companiei a fost aceea de a organiza informaţia lumii şi de a o face accesibilă şi utilă la nivel universal. Potrivit ultimelor estimări, Google deţine peste un milion de servere în centre de date din toată lumea şi procesează peste un miliard de căutări în fiecare zi.