Facebook a decis modificarea politicilor în ceea ce privește publicarea conținutului și a imaginilor despre autovătămare și sinucidere. Totul se întâplă datorită creșterii criticilor referitoare la modul în care companiile de media moderează conţinutul violent şi posibil periculos.
Compania a declarat că va fi și mai dificil de căutat pe Instagram conţinutul legat de autovătămare şi se va asigura că acesta nu apare la recomandări în secţiunea Explore de pe aplicaţia pentru fotografii.
Marți, 10 septembrie, Facebook a facut publice modificările ce vor avea loc, în Ziua Mondială de Prevenire a Sinuciderilor. Corporația va lua în calcul remarcile făcute de Twitter potrivit cărora conţinutul legat de autovătămare nu va mai fi raportat ca abuziv, pentru a reduce stigmatul sinuciderii.
Cu aproximație, opt milioane de oameni mor anual prin sinucidere, respectiv o persoană la fiecare 40 de secunde, potrivit unui raport al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii.
Conform Reuters, Facebook are un departament ce se ocupă cu urmărirea conținutului publicat pe rețeaua socială, precum transmiterea în direct a actelor violente, şi a sinuciderilor. Compania colaborează cu minimum cinci parteneri, din cel puţin opt ţări, pentru evaluarea conţinutului.
Guverne din întreaga lume încearcă să stabilească modalităţi mai eificente de control al conţinutului de pe reţelele sociale, acuzate deseori că încurajează abuzurile, răspândirea pornografiei online şi manipularea alegătorilor, a scris News.ro
Începând cu luna august, Amzon.com a declarat că va începe o promovare masivă a numerelor de telefon de tip helpline pentru clienţii care caută informaţii despre sinucidere pe site-ul companiei. Datele căutărilor pe platforma companiei au arătat că există utilizatori care caută produse cu potenţial vătămător.
Google, Facebook şi Twitter au pus deja la dispoziţia utilizatorilor numere helpline, ca urmare a căutărilor acestora a termenului ”sinucidere”.