Facebook va renunța la o funcție folosită de milioane de oameni! Schimbarea tocmai a fost anunțată

Amintim că Facebook, companie cunoscută pentru colectarea unor cantități masive de date despre miliardele de utilizatori, și-a schimbat numele în „Meta” la sfârșitul lunii octombrie.

Potrivit anunțului făcut recent, compania a mai spus că intenționează să ștergă datele pe care le-a adunat prin utilizarea acestui software, adică fețele a peste un miliard de oameni.

Este o mișcare la nivel de companie pemtru a limita utilizarea recunoașterii faciale

Anunțul a fost făcut într-o postare realizată pe blogul Facebook, scrisă de însuși vicepreședintele pentru inteligență artificială, Jerome Pesenti. Astfel, acesta a scris că rețeaua de socializare va dezactiva sistemul de recunoaștere facială în săptămânile următoare „ca parte a unei mișcări la nivel de companie de a limita utilizarea recunoașterii faciale în produsele noastre”.

Totuși, Facebook va lucra în continuare la tehnologia de recunoaștere facială și ar putea să o folosească în alte produse, precum o pereche de ochelari de realitate augmentată.

„Privind în viitor, încă vedem tehnologia de recunoaștere facială ca un instrument puternic, de exemplu, pentru persoanele care trebuie să își verifice identitatea sau pentru a preveni frauda și uzurparea identității.

Trebuie să comparăm cazurile de utilizare pozitive pentru recunoașterea facială cu preocupările preocupările crescânde ale societății, mai ales că autoritățile de reglementare nu au furnizat încă reguli clare”, a scris Pesenti în postarea respectivă.

Un bun exemplu de presiune de reglementare

Kirsten Martin, profesor de etică a tehnologiei la Universitatea Notre Dame, a numit decizia „un bun exemplu de presiune de reglementare”, deoarece sistemul de recunoaștere facială al companiei a fost mult timp vizat de autoritățile de reglementare.

„Volumul de imagini pe care Facebook a trebuit să le mențină și să le asigure a fost o vulnerabilitate constantă pentru Facebook – atât în ​​ceea ce privește costul, dar și în ceea ce privește încrederea”, a mai spus Kirsten Martin.

Decizia de a renunța la software-ul respectiv și de a șterge datele care sunt legate de utilizatorii existenți ai funcției marchează o schimbare imensă pentru Facebook, care a fost un utilizator major și susținător al tehnologiei. De mai mult timp, rețeaua socială a permis oamenilor să opteze pentru o setare de recunoaștere facială care îi eticheta automat în imagini și videoclipuri.

În acest context, profesorul de etică a explicat faptul că mai mult de o treime dintre utilizatorii activi zilnici ai companiei folosit această setare, fiind vorba de mai bine de 643 de milioane de oameni, deoarece rețeaua înregistra 1,93 miliarde de utilizatori activi zilnic în al treilea trimestru al anului 2021.