Factura electronică în România. Adio, facturi false sau duplicate, anunță Marcel Boloș

Factura electronică în România. Marcel Boloș laudă implementarea acestui sistem în țara noastră.

Șeful de la Ministerul Finanțelor spune că totul va consolida eforturile de a proteja bugetul public. Mai mult, contribuabilii vor beneficia de o concurență echitabilă.

Toate tranzacțiile din România vor respecta de acum reglementările fiscale, iar manipulările frauduloase vor deveni istorie. Aceasta este speranța lui Marcel Boloș, grație noului sistem E-factura.

„E-factura este un instrument în care am mare încredere că va consolida eforturile noastre de a proteja bugetul public și de a asigura o concurență echitabilă între contribuabili.

Este o metodă prin care ne asigurăm că tranzacțiile respectă reglementările fiscale și nu sunt supuse manipulărilor frauduloase”, este mesajul postat de Marcel Boloș marți seară pe pagina sa de Facebook.

Factura electronică este obligatorie din 1 ianuarie 2024, reamintește demnitarul. Boloș cere sprijin pentru contribuabili, în acest context, pentru a se evita orice problemă.

Ministrul Finanțelor subliniază și faptul că factura electronică elimină riscul de utilizare a unor facturi false sau duplicate.

Tranzacțiile vor fi de acum înregistrate în mod unic, spune Marcel Boloș.

La final, ministrul a prezentat și un ghid postat pe site-ul Ministerului Finanțelor, menit să răspundă tuturor întrebărilor adresate în ultima perioadă cu privire la factura electronică.

Sistemul se va implementa în două etape, din 1 ianuarie, respectiv 1 iulie 2024

Reamintim că sistemul E-factura în România va fi implementat în două etape.

În prima etapă, în perioada 1 ianuarie 2024 – 30 iunie 2024, operatorii economici – persoane impozabile stabilite în România, indiferent dacă sunt sau nu înregistrate în scopuri de TVA, au obligația să raporteze în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura toate facturile emise în relația B2B și în relația cu instituțiile publice, altele decât cele efectuate în relația B2G, pentru care există obligația utilizării Ro e-Factura începând cu data de 01 iulie 2022.

De asemenea, operatorii economici persoane impozabile nestabilite, dar înregistrate în scopuri de TVA în România au obligația, începând cu 1 ianuarie 2024, să raporteze în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura toate facturile emise în relația B2B pentru livrări de bunuri și prestări de servicii care au locul livrării sau prestării în România.

În a doua etapă, începând cu data de 1 iulie 2024, emitenții facturilor electronice au obligația de transmitere a acestora către destinatari utilizând sistemul național privind factura electronică RO e-Factura.

Începând cu data de 1 iulie 2024, pentru operațiunile realizate între persoane impozabile stabilite în România conform art.266 alin.(2), sunt considerate facturi numai facturile care îndeplinesc condițiile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 120/2021.

Utilizarea facturii electronice face obiectul acceptării de către destinatar, cu excepția facturilor care îndeplinesc condițiile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr.120/2021, cu modificările și completările ulterioare.

Totodată, primirea și înregistrarea de către destinatari – persoane impozabile stabilite în România conform art.266 alin. (2) din Codul fiscal, a unei facturi emise de operatori economici stabiliți în România, în relația B2B, fără a fi transmisă prin sistemul național privind factura electronică RO e-Factura, constituie contravenție și se sancționează cu o amendă egală cu cuantumul TVA înscris în factură.

Detaliile complete le puteți citi chiar aici.