Un locuitor din Sectorul 1 al Capitalei a primit o factură de aproape șase mii de lei pentru trei luni, la adresa locuinței soacrei sale decedate, unde nimeni nu mai locuiește din luna martie.

Potrivit acestuia, în factură este menționat un index nou aberant, cu un consum de 9.000 de kilowati.

„Aceasta este factura trimisă de Enel pentru plata sumei de 5.900 de lei. Există un index vechi raportat, autocitire, apoi se vede un index nou care este aberant, consumul apare de 9 mii de Kilowati, este aberant”, a declarat Cornel Ionescu, la Digi4.

Totodată, el a mai subliniat faptul că soacra sa a decedat în 2019, iar de atunci muncitorii au renovat apartamentul și nimeni nu a mai locuit aici, acesta având doar două camere.

„Nu locuiește nimeni aici, nu avea sens să las un frigider în priză. Aici a locuit soacra mea, care a decedat la sfârșitul anului 2019. De atunci au fost muncitori care au renovat apartamentul. Noi nu locuim aici. Probabil în martie s-au terminat lucrările la apartament. De atunci apartamentul a fost gol. E vorba de un apartament de doua camere, care nu e unitate de producție…”, a mai spus bucureșteanul.

Explicația dată de Enel 

În ceea ce privește restul facturilor, Cornei Ionescu susține că până în acest an cea mai mare factură era de maxim 100 de lei, iar începând din luna martie prețurile au luat-o razna.

„Septembrie 2020 – 62,95 lei, octombrie 2020 – 36,47, decembrie – 38, ianuarie – 24 și ceva, februarie – 96 de lei. Începând din martie, valorile sunt negative pe facturile emise de Enel. În iulie, cei de la bloc ne-au anunțat că trebuie schimbate vechile contoare pe tot blocul și au pus un contor inteligent, a venit o echipa. Probabil ei când au scris cifra respectivă, au trecut o cifră aberantă. Este o părere pe care mi-am făcut-o în urma a două zile de stupoare”, a mai spus el.

Digi24 i-a contactat pe cei de la Enel pentru a oferi o explicație în acest sens. Sursa citată precizează astfel că consumul specificat în factură a apărut pentru că noul contor inteligent prezenta erori tehnice. În paralel, au pornit procesul de recalculare al indexului de demontare și a sumei de plată.

„Operatorul de distribuție a constatat că echipamentul care a înregistrat consumul specificat în factură prezenta erori tehnice, fiind înlocuit încă din luna iulie cu un contor inteligent, cu ajutorul căruia clientul poate avea un control mai bun al consumului lunar de electricitate. În paralel, s-a demarat și procesul de recalculare al indexului de demontare și, implicit, a sumei de plată”, a spus Enel.